50

Hoe data-driven marketing toegevoegde waarde biedt De traditionele zendstrategie is verleden tijd. Tegenwoordig staan contentcreatie en distributie op basis van klantkennis en klantbehoefte centraal. De basisgedachte hierachter is het willen bieden van maximale relevantie aan zowel lezers als adverteerders door data en content te combineren. Om doelgroepen gericht te kunnen benaderen, is inzicht in data en onderscheidende content nodig. Als agrarisch uitgever is het relevant te weten welke boeren van welke content gebruik maken. Het koppelen van profi eldata aan leesgedrag is noodzakelijk om gedetailleerd inzicht te krijgen in informatiebehoeften van lezers. Agrio bouwt aan een uitgebreide marketingdatabase waarin meerdere databronnen worden samengevoegd. Deze wordt toegankelijk voor diverse marketingdoeleinden, voor zowel interne doelstellingen als doelstellingen die voortkomen uit partnerships. Agrio beschikt met de Agrarische Database Arjan Goorman Hoofd marketing +31 (0) 314 - 756 311 +31 (0)6 - 202 135 27 arjan@agrio.nl 50

51 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication