79

Stefan Mol, eigenaar/directeur van XYTO Media, en zijn compagnon Richard van den Bos schaften beiden een BMW M5 Competition aan. “Helemaal geweldig als je zoals ik van een KIA’tje af komt”, zegt Stefan. Van den Bos rijdt al vanaf zijn 18e jaar BMW. “Met een paar uitstapjes via onder andere Porsche, maar ik kwam altijd terug bij BMW. Qua wegligging is het het beste wat er is.” Waarom Mol juist voor deze uitvoering koos? “Vanwege de mooie, luxe uitstraling, maar niet te patserig – tot je hem aanzet”, lacht hij. “Dat pruttelgeluid, zeg maar, dat haalt de kleine jongen in me naar boven.” Heeft Van den Bos hem dan aangestoken met zijn voorliefde voor BMW? ‘We gingen kijken voor een nieuwe auto en gingen voor deze; we sloegen de Mercedes over. ‘Dit worden er twee’, zeiden we bij de proefrit”, aldus Mol. Vlinders De BMW M5 Competition heeft een 4,4 liter twin-turbo V8 motor van 625 pk. “Hij gaat van 0 naar 200 km/u in 9.5 seconden”, glundert Mol. “Het is een sportauto; zodra het gas erop gaat, heb je het gevoel dat je vliegt; ik krijg vlinders in mijn buik, word in de stoel gedrukt. Kwestie van Flitsmeister aanzetten”, lacht hij op de vraag of die snelheden in Nederland nog een beetje leuk zijn. Kneiterhard Er rijden maar vier exemplaren van de BMW M5 Competition in Nederland, waarvan er dus twee bij XYTO Media voor de deur staan, maar de reacties van medeweggebruikers zijn niet altijd onverdeeld positief. “Ze vinden dat dat geluid niet in een wijk hoort, of steken een middelvinger op omdat ik te hard aan zou komen rijden, maar aan de andere kant zijn er ook mensen die ermee op de foto willen, erin willen zitten, of juist het geluid willen horen. En ook de vrouwelijk aandacht is grappig ...”, lacht Mol. “Ik vind dat je best mag laten zien waar je kneiterhard voor werkt.” Over Stefan Mol Stefan Mol is Eigenaar/Directeur van XYTO Media, uitgever van bladen in de bouw-, markten- en installatiebranche en regionale dagbladen online. “Wij zijn een jong bedrijf, nog maar vijf jaar oud, maar wij hebben een enorme groei doorgemaakt; in de laatste twee jaar zijn wij van twee naar dertig medewerkers gegaan. Damen Drukkers maakt een aantal magazines voor ons en de samenwerking is perfect. Ik kom niet uit de drukkerijwereld, maar als ik vragen heb, wordt er alle tijd voor me genomen. De hele communicatie loopt onwijs lekker en de prijskwaliteitverhouding staat bij beide voorop, dus ik ben vol lof; fi jn dat we mogen samenwerken”, aldus Mol. 79

80 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication