35

5. Het team 5.1 De samenstelling Ons team bestaat uit 33 mensen. Een team van leerkrachten dat er zin in heeft om het beste uit uw kind te halen. Onze leerlingen zijn in bouwen verdeeld: Onderbouw Middenbouw Bovenbouw - de groepen 1 en 2 - de groepen 3, 4 en 5 - de groepen 6, 7 en 8. Jan Kock is de directeur en Peter Westland is de adjunct-directeur. Zij zijn verantwoordelijk voor de leidinggevende taken. Hetty Koopman en Hilda Chaigneau zijn de Intern Begeleiders. Een groep leerkrachten is niet automatisch een team. Samenwerking is een essentieel onderdeel. We maken gebruik van elkaars expertise en bespreken structureel de resultaten van ons onderwijs. Er zijn verschillende overlegmomenten zoals vergaderingen en studiedagen. In de studiedagen staat scholing centraal. Daarnaast zijn er ook individuele scholingstrajecten, gericht op ontwikkeling van persoonlijke wensen en talenten. Het team maakt in overleg een scholingsplan per schooljaar en legt haar plannen voor aan de medezeggenschapsraad en het bestuur. 5.2 Verschillende taken en functies De leerkrachten hebben naast het lesgeven ook een aantal organisatorische taken. Deze zijn vormgegeven in werkgroepen. De laatste jaren zien we steeds meer functies en taken in de school:            Intern Begeleider; Remedial Teacher; Bouwcoördinator; Coördinator ICT Coördinator evenementen; Gedragsspecialist; Rekencoördinator; Taalcoördinator; (hoog)Begaafdheidsspecialist; Specialist Wetenschap & Techniek Schoolopleider. Om deze taken goed te kunnen vervullen, zijn deze collega’s voor 1 of meerdere dagdelen / dagen vrijgesteld van lesgevende taken. 35

36 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication