40

De Schouw beweegt Schoolgids bs De Schouw 2016-2017 Op basis van inschrijfgegevens worden de groepen 1 samengesteld. Tijdens de onderwijsuren kan duidelijk worden, dat de samenstelling van een groep niet ideaal is. De school heeft het recht om groepen (parallelgroepen) te herindelen. Dit geschiedt in overleg met de groepsleerkrachten, de intern begeleidster en de directie. De school bekijkt m.n. de sociaal-emotionele achtergronden, de zorgfactor en kinderen met een taalachterstand. 6.8 Medezeggenschapsraad (MR) Iedere school in Nederland moet een medezeggenschapsraad (MR) hebben. Maar wat is een MR en wat doet ze?  De MR van De Schouw is een commissie, die bestaat uit drie leerkrachten en drie ouders. De ouders (gekozen dóór ouders) kunnen d.m.v. verkiezingen toetreden tot de MR. Ook de leerkrachten rouleren. Zij stellen zichzelf beschikbaar.  Het doel van de MR is om zowel ouders als leerkrachten mee te laten denken en te beslissen over de gang van zaken op school. Dit kan gaan over het aannemen van een nieuwe leerkracht of de vakantieplanning, maar ook de arbeidsomstandigheden van de leerkrachten en het welzijn van de leerlingen en beleidsontwikkelingen onderwijs zijn zaken, waar de MR over waakt.  Alles wat met de school te maken heeft, kan door de MR met de directie (als vertegenwoordiger van de school) en het bestuur worden besproken, zodat de MR advies of instemming kan geven over een te nemen beslissing.   Om de samenwerking tussen de scholen binnen onze stichting te verbeteren, is Medezeggenschapsraad (GMR). Uit de medezeggenschapsraden van de verschillende scholen heeft 1 lid van de school zitting in deze Trinamiek-GMR. De GMR werkt op beleidsniveau, d.w.z. dat er besluiten worden genomen, die voor alle betrokken scholen van de stichting gelden.   De vergaderingen van de MR zijn openbaar, dus alle ouders kunnen de vergadering bijwonen. De vergaderdata staan in onze nieuwsbrief. Een samenvatting van de vergaderingen zijn te lezen op onze website. er ook een Gemeenschappelijke 40

41 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication