22

6. Marketing & Communicatie Het jaar 2018 was voor het Marketing & Communicatieteam een jaar vol met mooie uitdagingen. Het in 2017 neergelegde profiel van wat Marketing & Communicatie voor Dress for Success Amsterdam zou kunnen betekenen is in het afgelopen jaar volledig geïmplementeerd. Een van onze doelstellingen was het vergroten van de ‘zichtbaarheid’ van onze organisatie. Het jaar begon dan ook goed, toen Koning Willem-Alexander een uitgebreid werkbezoek aan onze winkel bracht in het kader van het Oranje Fonds-project ‘Meedoen, samen uit de armoede!’. De regionale en landelijke pers en sociale media deden van dit bijzondere bezoek uitgebreid verslag. Op 30 november 2018 werd een van de oprichtsters van Dress for Success Amsterdam, mevrouw Polona Offerhaus, onderscheiden met de Andreaspenning van de gemeente Amsterdam. De onderscheiding is bedoeld voor diegenen die zich langdurig (minimaal 10 jaar) inzetten voor een vereniging of stichting met een maatschappelijk doel. De onderscheiding werd in aanwezigheid van vele genodigden uitgereikt door de heer Rutger Groot Wassink, loco burgemeester van Amsterdam. Ook dit evenement trok veel aandacht van de regionale pers en de sociale media. Ons werkterrein beslaat in feite de gehele regio GrootAmsterdam, Haarlemmermeer en zelfs het Gooi. Vele nieuwe contacten met verwijzende organisaties in de regio zijn gelegd en hebben geleid tot nieuwe klanten uit het gehele werkgebied. Daarnaast was Dress for Success Amsterdam present op vele banenmarkten in de gehele regio (zie ook paragraaf 2). Intensieve contacten met bedrijven die gevestigd zijn in ons werkgebied zorgden voor vele mooie kleding- en in een aantal gevallen ook financiële donaties. Onze intensieve contacten op de Amsterdamse ‘Zuidas’ in het verslagjaar hebben tot resultaat dat wij medio 2019 de krachten van een aantal aldaar gevestigde advocatenkantoren zullen bundelen en het Dress for Success-project ‘Zuidas’ gaan uitrollen: een permanente mogelijkheid voor kledingdonatie op de ‘Zuidas’ Alles bijeen was het jaar 2018 ook bezien vanuit de optiek van meer ‘zichtbaarheid’ een mooi jaar om op terug te kijken en verschaft een stevige basis om in 2019 verder op uit te bouwen. 22

23 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication