voorwoord Wat een jaar was 2019! Met als hoogtepunt de viering van 15 jaar Esther Vergeer Foundation. Ik ben trots op waar we nu staan, en ik zie nog volop mogelijkheden voor de toekomst. Alle blije kinderen die we wekelijks terugzien op de verenigingen is iets wat ik persoonlijk supergaaf vind. De verhalen die ik te horen krijg van al deze kinderen en hun ouders, maar ook van de verenigingen, trainers en begeleiders over de impact die het wekelijks sporten heeft, zijn indrukwekkend. En dat is dus ook waar we het voor doen: door sport de kinderen kennis laten maken met de kracht van zelfvertrouwen. Zelfvertrouwen, wat zo belangrijk is voor de volgende stappen die ze maken in hun leven. Bij het schrijven van dit jaarverslag staat de wereld op zijn kop! We hebben te maken met een voor iedereen ongekende crisis: het Corona virus. De uitbraak van dit virus heeft voor iedereen ongelooflijk veel impact. Ook voor mijn Foundation. Sportverenigingen zijn gesloten en dus liggen al onze Join the Club projecten ook stil. Ook hebben we moeten besluiten dat ons Tenniskamp, wat gepland stond voor Pinksteren 2020 niet door kan gaan. We hopen dat we in het najaar van 2020 alsnog met de kinderen op kamp kunnen gaan. Wij zullen er in elk geval alles voor doen om zo snel als het kan en mag onze activiteiten weer op te pakken en ons te blijven inzetten voor ons doel: Alle kinderen een kans geven om gewoon te sporten! Deze gedachte is ook de basis geweest om het project “Durf te Dromen” te ontwikkelen, een foto expositie in het kader van ons 15-jarig bestaan. De expositie is te zien in 15 kinderziekenhuizen en -revalidatiecentra om artsen, fysio’s, verpleegkundigen, ouders en kinderen te inspireren. De foto’s laten zien waar “onze” kinderen van durven te dromen. Dromen die verder gaan dan alleen de tennisbaan, verder dan dat ze zichzelf in eerste instantie zagen staan. Fantastisch om te zien dat we zo veel mooie reacties krijgen. Variërend van de deelnemende kinderen en hun familie, de fotografen, iedereen die de expositie ziet is gefascineerd. Of dat nu Minister Bruins van VWS is, of een directeur van een groot ziekenhuis is, allemaal zien ze wat sport met de kinderen doet en wat de potentie van deze kinderen is. In 2019 ondertekenden we ook een samenwerking met DSW. DSW maakt het als hoofdsponsor van Excelsior mogelijk dat het logo van de Foundation op de shirts van Excelsior te zien is. Daardoor hebben we een groot bereik gekregen zowel binnen de voetbalwereld als daarbuiten. Een mooie kans die we met beide handen hebben aangegrepen, en ook volgend jaar nog mogen voortzetten. Daarnaast zijn er nog veel grote en kleine projecten om trots op te zijn. In dit jaarverslag is dat allemaal terug te lezen. Al met al een ongelofelijk mooi jaar achter de rug, waarbij ik iedereen wil bedanken die ontzettend hard heeft gewerkt om deze projecten tot een succes te maken. En ook grote dank aan de support die we al 15 jaar krijgen van zo veel organisaties, personen, en bedrijven. Een wereld te winnen op de tennisbaan, en daarbuiten. We zullen onszelf blijven ontwikkelen, en ik hoop dat we nog op jullie steun mogen blijven rekenen. Wellicht zie ik u nog op een van de Durf te Dromen exposities, die ook in 2020 nog volop aan het reizen is?! De locaties kunt u vinden op www.esthervergeerfoundation.nl/ durftedromen Veel leesplezier en voor nu: be safe, Esther Vergeer Jaarverslag 2019 2 Esther Vergeer (founder)