20

Marcoline Leen en Germien la Grand een klein bedrag. Zo houden we de kosten in de hand.’ Van vraag naar aanbod De activiteitencoaches zijn blij met hun nieuwe, coördinerende rol. Ze doen hun werk met plezier en stralen dat uit. En dat is precies waar het Germien la Grand om gaat. ‘Ik wil mensen in dienst die vanuit hun hart werken, vanuit de liefde voor het vak.’ Die liefde aanboren en levend houden, ziet ze als een van de taken van de drie leidinggevenden bij Palet Welzijn. ‘Als organisatie werken wij altijd vanuit de vraag van burgers. Dus moeten wij zelf ook uitgaan van de vraag van onze medewerkers. Wat hebben zij nodig om hun werk goed te doen?’ Medewerkers moeten zich gezien en gekend voelen, vindt Germien la Grand. En dat kan volgens haar het beste in een kleine, platte organisatie. ‘Ik wil zo veel 20 Welzijn & Maatschappelijke Dienstverlening mogelijk medewerkers kennen. Het zijn er nu in totaal tachtig, dus dat gaat nog net. Ik wil altijd weten waarom iemand bij ons werkt. Wat iemands drijfveren zijn, waar hij of zij tegenaan loopt. Dan kan ik daar beter bij aansluiten. Net zoals wij dat doen in onze ondersteuning aan onze doelgroep.’ De jaarlijkse loopbaanontwikkelingsgesprekken vormen voor Germien la Grand en de andere twee managers een belangrijk ijkmoment. ‘Daarin bekijken we samen met de medewerker hoe het gaat, maar kijken we ook naar iemands ambities. Ter voorbereiding vragen we medewerkers altijd de online testjes te doen op het Loopbaanplein van FCB. Niet voor ons, maar voor zichzelf. Zodat ze zélf ontdekken waar hun krachten en ontwikkelkansen liggen. Dit sluit ook aan bij de nieuwe cao W&MD,

21 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication