5

Samen op weg naar een duurzame wereld ANDRIES VLOT VAN TSN GROEN RESULTAAT IS VOOR MI J BELANGRIJKER DAN SDG ’ S ! Wat hebben logistiek, duurzaamheid en MVO met elkaar te maken? Dat hangt ervan af aan wie je het vraagt. Voor de een helemaal niets, voor de ander werkelijk álles. Een ding staat in ieder geval vast: door de vele schijnbaar tegengestelde belangen is het geen makkelijk onderwerp. A ndries Vlot, eigenaar van TSN Groen uit Houten, is opgegroeid in transport en logistiek. Zijn grootvader Rokus verzorgde vervoer met paard en wagen, zijn vader Govert bouwde het transportbedrijf uit en inmiddels is de derde generatie actief als Vlot Logistics: ‘We waren met 9 kinderen thuis en er was lang niet altijd tijd voor iedereen. We hadden het voorbeeld van hard werken en kregen normen en waarden mee. Ik ben van jongs af aan m’n eigen weg gegaan. School was niets voor mij, ik heb me aangemeld bij het korps Commando Troepen en daar ben ik gevormd in Moed, Beleid, Trouw, Eer en Trots. In 1998, ik was 28, heb ik mijn eigen bedrijf opgericht: Transport Service Nederland (TSN). Ik heb me van begin af aan toegelegd op consumentenlogistiek. We brengen grote artikelen op afspraak bij de mensen thuis, pakken ze uit, zetten ze neer op de gewenste plek en nemen verpakkingsmateriaal en desgewenst de oude spullen mee terug. En wat ruim 20 jaar geleden begon als Transport Service Nederland, is - 5 - in de loop der jaren uitgegroeid tot de TSN Groep: een van de meest vooruitstrevende dienstverleners op het gebied van logistiek voor webshops en detailhandel. We zijn dé logistieke dienstverlener op het gebied van grote consumentengoederen met een NPS van gemiddeld 70 á 80. Ik wil door naar een NPS van 90, want dan weet ik dat we het nog beter doen. Die Net Promotor Score staat voor klant tevredenheid en -loyaliteit. Klanten en gebruikers geven daarmee aan hoe waarschijnlijk het is dat zij het bedrijf of merk zouden aanbevelen aan vrienden en kennissen. Hoe hoger de score, hoe meer tevreden en loyaal klanten en gebruikers zijn. Dankzij hun tevredenheid heb ik jaar op jaar kunnen uitbreiden. Er waren jaren bij dat m’n omzet verdrievoudigde en toen, in 2019, kwam mijn moment. Het gloednieuwe bedrijfspand op de Oude Hoon in Houten was net opgeleverd en ingericht, toen ik besloot de dagelijkse leiding van de organisatie nog meer aan mijn medewerkers over te laten. Daarmee kreeg ik tijd en ruimte voor mezelf voor nieuwe duurzame doelen en ambities.’ VLOTTER NAAR EEN BETERE WERELD Vlot gaf zichzelf een half jaar voor zijn ‘herbezinning’ op zijn rol in deze wereld. Het was, zoals hij zelf volmondig toegeeft, de eerste keer dat hij zo bewust stilstond bij wereldleed, vervuiling, honger en armoe. Wat hij zag, hoorde, las en met anderen besprak, leidde ertoe dat hij zichzelf uiteindelijk één doel stelde: zoveel mogelijk goed doen. Hij richtte de stichting ‘Vlotter naar een betere wereld’ op, benoemde doelen om de wereld en het milieu

6 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication