19

Algemeen “Je ziet langzaam maar zeker het vertrouwen groeien bij onze klanten. Dat zijn vooral tegelzetbedrijven aan wie we direct leveren, maar we steken ook veel tijd in het informeren van opdrachtgevers die eerder in de bouwkolom beslissingen nemen, zoals architecten, woningbouwcorporaties en aannemers. Lijmen voegwerk staat veelal voorgeschreven in bestekken. Daar moeten we dus goed bekend zijn. Samen met mijn collega Jeroen Schaepers spreken we de taal van de professional en, wat misschien nog wel belangrijker is, voelen we haarfijn aan waar eventuele technische problemen zich kunnen voordoen. Ik ben zelfstandig werkzaam geweest in de stukadoorswereld en Jeroen heeft een achtergrond in het tegelzetten. Dat schept een band en geeft vertrouwen. Dat laatste, daar gaat het om. Er zijn wel 35 merken die zich richten op deze doelgroep die nog voor een belangrijk deel traditioneel denkt en handelt. Kortom: je moet weten waar je het over hebt anders prikt men daar zo doorheen.” Martin Gerritzen, wiens regio noord en oost Nederland omvat, vertelt dat codex een tweesporen beleid volgt qua verkoop. “Zoals gezegd bereiken we de eindgebruiker direct, maar ook de professionele handel is een belangrijk kanaal voor ons. We hebben inmiddels een goede reputatie opgebouwd in noord, oost en zuid Nederland. Via onze verwerkers – klanten van klein tot groot - zijn bijvoorbeeld heel wat tegelvloeren in de supermarkten van Jumbo, Albert Heijn en Lidl verlijmd met onze producten. Ons profiel in de markt is dat we wellicht niet de goedkoopste leverancier zijn maar wel erg hoog scoren op kwaliteit, service en betrouwbaarheid. We zijn een vraagbaak voor onze klanten, zoeken samen naar de beste oplossing en we proberen onze klanten echt te ontzorgen.” Codex biedt een compleet assortiment producten in tegellijmsystemen; van producten voor de ondergrondvoorbereiding tot tegellijm en voegproducten in diverse kleuren. “Een van onze hardlopers is de universele poedertegellijm codex Power CX 3, waarmee onder andere de keramische wand- en vloertegels van het Twentebad in Hengelo zijn verlijmd. Tevens zijn hier, in de diverse bouwfases, onze egalisatieproducten, primers, afdichtingsproducten en voegen verwerkt. Het Twentebad is een prachtig referentieproject voor ons, niet alleen door de talloze codex-producten die hier zijn toegepast maar ook door de nauwe samenwerking met de bouwpartners. Kennis, ervaring, kwaliteit en techniek gaan hier hand en hand. Precies zoals wij graag samenwerken met onze klanten en opdrachtgevers.” Die kennis, kwaliteit en professionaliteit wegen zwaar bij de tegelzettende klanten. “Onze klanten hechten hier veel waarde aan. Des te mooier is het, dat codex in 2017 een gloednieuwe, eigen fabriek heeft gebouwd in het Duitse Ulm, om de hoek bij de Uzin Utz Group. Met een eigen productielocatie, uitgebreide R&D-afdeling en een trainingscentrum speciaal voor klanten.” Iets wat de professionaliteit en servicegerichtheid onderstreept en ook maakt ook dat codex klaar is voor de toekomst. “Vorig jaar zijn we hier nog met een grote groep Nederlandse klanten geweest. Met een training, rondleiding door de fabriek en een gezellig avondprogramma. De klanten zien hoe groot en professioneel codex is en voor de binding met de klanten is ook fantastisch”, aldus Geritzen. Codex is klaar voor de toekomst en kijkt ernaar uit haar producten en kennis en kunde in combinatie met een Twentse dosis nuchterheid verder te vermarkten. Ook in Haaksbergen, waar Uzin Utz Nederland gevestigd is, zijn er grootse plannen voor de toekomst. Maar de informatie daarover laat nog even op zich wachten. Bouwen in het Oosten 19

20 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication