47

Nutsschool Oldenzaal Eurol zodat er een mooie plek ontstaat waar volop avondactiviteiten kunnen plaatsvinden. Geen seriematige bouw Rots Bouw kreeg de opdracht in handen voor een aanneemsom van circa twee miljoen euro. Het schoolgebouw is volledig houtskelet en wordt opgetrokken met vuren gelamineerde liggers. “Een prachtig project dat straks bijdraagt aan de uitstraling van de omgeving”, aldus Gerben Jan van Harten (26). Hij is sinds acht maanden werkzaam als projectleider bij Rots Bouw en dat bevalt hem goed. Eerder was hij in dienst van een grote bouwonderneming waar het voornamelijk om seriematige bouw draaide. Optimalisatie Gerben Jan van Harten: “Daar is niets mis mee, maar ik miste uitdagingen in mijn werk. Ik wil graag het onderste uit de kan halen op zowel bouwkundig gebied als op basis van ondernemerschap. Een mooi voorbeeld waarbij dat kan is de nieuwbouw van deze school. En hoewel ik mij als projectleider in feite alleen bezig hoef te houden met het bouwproces en de cijfermatige voorkant van een werk, doe ik dat in de praktijk niet. Het komt daarom zeker voor dat ik mijn agenda leeg maak en zelf mijn handen uit de mouwen steek om de mannen op de bouw te helpen. Ik ben rechtstreeks vanuit de schoolbanken op de bureaustoel terecht gekomen, zonder praktijkervaring. Terwijl ik dat laatste juist ook gaaf vind. En, hoewel ik met mijn kantoorlichaam, natuurlijk nooit tegen onze vakmensen op kan boksen, wordt het door mijn collega’s wel gewaardeerd. Ik hou van de afwisseling en vrijheid die Rots Bouw me biedt. Ook de platte organisatiestructuur spreekt me aan. Ons team bestaat uit circa vijftig nauw betrokken medewerkers die altijd kijken of het misschien nog nét iets beter kan. Optimalisatie, en Gerben Jan van Harten: “Ons team bestaat uit circa vijftig nauw betrokken medewerkers die altijd kijken of het misschien nog nét iets beter kan. Optimalisatie, en dan in alle facetten van het vak, is een groot goed binnen ons bedrijf.” Bouwen in het Oosten 47

48 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication