3

VOORWOORD Een mooi verhaal Ik ben zo’n mooi boek aan het lezen. Dansen in de hemel van Michael Pilarczyk. Er zitten vele facetten in: succes, verlangen, rijkdom, geluk en echte liefde. Een bijzonder, aangrijpend verhaal dat Pilarczyk schreef toen hij na de verkoop van zijn mediabedrijf een zeilreis van drie jaar maakte langs alle kusten van Europa. Hoewel zijn roman niet autobio grafisch is, is zijn boek grotendeels gebaseerd op zijn eigen levensverhaal. Een prachtig verhaal dat authentiek en persoonlijk is en emotie oproept. Zulke verhalen hebben wij in onze sector ook te vertellen. Elk bedrijf heeft zijn eigen historie, gebeurtenissen, ontwikkeling en toekomstvisie, met zijn eigen medewerkers en ondernemers. Ook wel storytelling genoemd, een steeds belangrijker wordend onderdeel van de marketingmix. Monica de Vast omschrijft het mooi: “De jachthaven van de toekomst, dat is een verhalenboek waarin iedereen zijn eigen hoofdstuk schrijft.” Hoe dat verhalenboek eruit ziet, leest u in het artikel op pagina 24. Diverse ondernemers vertellen fraaie verhalen over hoe zij invulling geven aan de toekomst van hun jachthaven. Service, gezelligheid, persoonlijke aandacht: elke ondernemer legt het accent weer ergens anders. Ook een prachtig verhaal levert Mariska Griffioen van Jachthaven Winkeloord (pagina 28). Zij biedt gasten een totaal nieuwe beleving met het concept Zwier. Verderop (op pagina 36) leest u het succesverhaal van Ilja Weber van supschool Sup&Meer. Zij vertelt hoe zij op vakantie in aanraking kwam met het toen nog vrij onbekende suppen en hoe zij Colofon HISWA Magazine is het relatie magazine van HISWA Vereniging. Het blad profileert zich als het toonaangevende vakblad van de watersport industrie. Het blad verschijnt zes keer per jaar en wordt verspreid onder watersport bedrijven en stakeholders in de watersportbranche. uiteindelijk nu een goed lopende supschool runt. Nog even over storytelling. Goede verhalen gaan over mensen en hun behoeftes en verlangens. Niet over producten en bedrijven. Daarom in dit Recreatie & Toerisme-nummer echte verhalen van echte mensen. Geniet en leer ervan! Liane Jansen Hoofdredacteur P.S. Op woensdag 13 juni is de HISWA Ledendag, powered by Welkom op het water. Meld u vast aan voor dit topevenement via www.hiswa.nl/ledendag. Uitgever HISWA Vereniging Postbus 37111 1030 AC Amsterdam T 020 - 705 14 00 E communicatie@hiswa.nl I www.hiswa.nl Advertentieverkoop Roskam Media Frank van Gils T 06 - 53 88 82 66 E f.gils@roskammedia.nl Hoofdredacteur drs. Liane Jansen Redactiesecretariaat Tessa den Hartog Vormgeving HMM Exhibitions BV Denise Vork-Dadema Druk Zalsman Zwolle BV Foto cover SUP&Meer Aan dit nummer werkten mee Hans Buitelaar, Dominique van Dam, Jasper Groot, Veerle Heidema, Wim Lones, Lisette Vos HISWA MAGAZINE 2 3

4 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication