DACT Jaarverslag 2017 10 DACT PERMANENT EDUCATIE PROGRAMMA Onder de noemer PEP (Permanent Educatie Programma) biedt DACT regelmatig een opleidingsactiviteit aan over een bepaald onderwerp. Het PEP-programma is primair ontwikkeld voor DACT-leden, maar staat ook open voor andere in treasury geïnteresseerde professionals. Het PEP-programma behandelt zowel traditionele vaktechnische thema’s (zoals cashmanagement, interest rate management, loan documentation en werkkapitaalbeheer) als nieuwe ontwikkelingen. DACT beschikt niet over voldoende menskracht om het opleidingsaanbod zelf te ontwikkelen en uit te voeren. De PEP-activiteiten worden daarom door DACT samen met de DACT-partners en soms andere met DACT samenwerkende partijen aangeboden. Uit de evaluaties blijkt dat het Permanent Educatie Programma voorziet in een behoefte: DACT-leden blijven up-to-date op het vakgebied en de marktontwikkelingen; de aanbieder heeft en houdt goed contact met de doelgroep. PEP-SESSIES IN 2017 • 14 maart: Cash Management en de impact van virtualisatie - Orchard Finance & ING • 4 april: In-house banks: a holistic approach - PwC • 12 mei: A treasurer’s guide to bank and capital market financing - Allen & Overy • 22 mei: RTC European Investment Bank • 22 juni: Cybercrime en betalingsverkeer: Hoe goed bent u eigenlijk op de hoogte? - Simmons&Simmons - WIELTEC • 21 september: IFRS 9 Hedge Accounting: are you ready to hedge? - EY • 4 oktober: Wat heb ik als treasurer te maken met de WACC en wat is de relatie tussen de WACC en zijn investerings- en financieringsbeslissingen? - Orchard Finance SAMENWERKING DACT EN HOGESCHOOL UTRECHT IN TREASURY MANAGEMENT MINOR In 2017 hebben 25 vierdejaars BE-studenten van de Hogeschool Utrecht een interessante minor Treasury Management afgesloten met de eindpresentaties van de opdrachten die door vier DACT-leden waren aangeleverd. Deze presentaties vonden plaats bij Royal Haskoning in Amersfoort, nadat de EndemolShine Group in september gastheer was voor de kick-off. De andere opdrachtgevers Vonovia en VTTI waren eveneens aanwezig. Ook zij toonden zich tevreden over de resultaten. De Hogeschool Utrecht zoekt voor 2018 treasurers die een groep van drie studenten een blik in de treasurykeuken willen geven. Docenten van de Hogeschool zorgen voor de begeleiding, dus de tijdsbesteding blijft beperkt tot een introductie van de opdracht en een korte feedback op de eindpresentaties. Ook treasurers die als gastspreker willen optreden voor de minor, zijn van harte welkom. Iets voor u? Mail naar Frans.boumans@hu.nl.