DACT Jaarverslag 2017 20 LEDENTAL EN LIDMAATSCHAP LEDEN DACT blijft groeien. De vereniging startte 2017 met 542 leden. Gedurende het jaar beëindigden 17 leden het lidmaatschap; 66 nieuwkomers meldden zich aan. Eind 2017 telde DACT 591 leden. LIDMAATSCHAP Het lidmaatschap van DACT staat open voor kandidaten die beschikken over relevante ervaring en kennis op het gebied van treasury en op het moment van de aanvraag werkzaam zijn in het (corporate) treasuryvak of op andere wijze dagelijks betrokken zijn bij de treasury-activiteiten van de onderneming of instelling en niet onder de categorie branchegebonden leden vallen. Het DACT-lidmaatschap biedt: • aansluiting bij een hoogwaardig professioneel netwerk van vakgenoten, te raadplegen via de website en LinkedIn; • gratis toegang tot de besloten ledenbijeenkomsten; • gratis toegang tot het Permanent Educatie Programma (PEP), dat DACT in samenwerking met DACTpartners uitvoert (in bijna alle gevallen gratis voor leden); • substantiële kortingen op de seminars en opleidingen van DACT-partners; • tweemaal per jaar een grote (openbare) bijeenkomst: DACT Treasury Beurs en een themabijeenkomst (Annual Conference); • abonnement op het vakblad TMI, Treasury Management International; • toegang tot een publicatiedatabase. CONTRIBUTIE De contributie bedraagt € 175,00 per jaar, exclusief btw. INTERIM-TREASURERS Anno 2018 vormen (corporate) treasurers die niet in loondienst zijn een vaste groep binnen de corporate treasurypopulatie. Het bestuur en de Raad van Advies zijn van mening dat deze groep eveneens lid moet kunnen zijn van de beroepsvereniging. Daarom is eind 2016 een proef gestart om interim-treasurers onder voorwaarden toe te laten als lid van DACT. De proef was vooral van belang om te inventariseren welke personen zich wilden aanmelden en te waarborgen dat het om reële interim-managers gaat, zelfstandig werkend en niet in dienst van een adviesorganisatie. Er zijn op basis van deze proef drie kandidaten toegelaten. Het bestuur bereidt een statutenwijziging voor om de categorie interim-managers in de statuten op te nemen en de criteria voor toetreding vast te leggen in het huishoudelijk reglement.