35

35 tureerde en gecontroleerde manier weer uit kunt halen”, vertelt managing director Hans Kalf. “Onze grootste klanten hebben meegewerkt aan de bouw van onze software, vanuit hun wereldwijde netwerk van specialisten in de olie- en gassector. Het interne proces in de olie- en gassector is heel specifiek voor die industrie. De laatste paar jaar merken we echter dat er ook in sectoren zoals de bouw en constructions en engineering behoefte is aan onze document control toepassing. We doen zaken met bijvoorbeeld light rail companies in de Filippijnen en met de organisatie achter omvangrijke rioolwerkzaamheden in Londen, een miljardenproject.” Wereldwijde business “Assai opereert in alle continenten behalve Zuid-Amerika”, vervolgt Kalf. “We opereren van Noord-Amerika tot Australië, maar de kern ligt in het Midden-Oosten (VAR, Qatar, Oman) en het Verre Oosten (Maleisië, Singapore, Filippijnen). Onze enige kantoorlocatie is in Culemborg. Verder hebben we over de hele wereld contractors, vaak lokale mensen: in de UK, Zuid-Afrika, India en sinds kort ook een sales manager voor het Midden-Oosten in Dubai. Hij komt uit India en heeft gestuINTERNET Snel handelen, snel schakelen, hoe ging dat vroeger vóór het internettijdperk? Hans Kalf: “Een collega liet mij in 1996 een WordPerfect bestand zien dat naar hem gemaild was. Ik was stomverbaasd toen ik hoorde dat je zo’n bestand kon openen en vervolgens gewoon verder kon gaan met typen. Dat was toen heel bijzonder en mijn eerste ervaring met internet.” Later kwamen ook de mobiele telefoons, de smartphones en de iPhone. “Als ik die van huis vergeet mee te nemen heb ik een probleem”, weet Hans Kalf, “want ik krijg er alles op binnen. Via WhatsApp, chat, Skype, e-mail, ons eigen netwerk en de mobiele App die we van ons product hebben uitgebracht. Zo’n device is echt van levensbelang, je kunt niet meer zonder.” deerd in Schotland; dit illustreert mooi hoe internationaal onze business is.” “PERSOONLIJK CONTACT EN KORTE LIJNEN” Professionaliseringsslag Assai maakt een flinke groei door en wilde op het gebied van hosting en cloudservices een professionaliseringsslag maken. Uiteindelijk kwamen zij samen met Internedservices uit bij Azure, het cloudplatform van Microsoft. “Een jaar geleden is Assai overgestapt van fysieke hosting naar de cloud” zegt Marco Greven, Senior Account Manager bij Internedservices. “Assai wilde ook het aantal leveranciers van datacenter services terugbrengen van drie naar één. Zo voorkom je dat je met drie partijen moet praten als je op drie verschillende plaatsen wilt uitbreiden. Dat kan nu vanuit één centraal punt worden beheerd, zodat vanuit meerdere continenten in hetzelfde systeem kan worden gewerkt.” Kalf: “Eind vorig jaar zijn alle contracten keurig beëindigd met de andere twee partijen en nu zitten we in de Azure cloud bij Microsoft met de hulp van Internedservices. We zochten en vonden in hen een pragmatisch ingestelde Assai is een van oorsprong Italiaanse muziekterm met betrekking tot het tempo waarin gespeeld moet worden. Het betekent ‘to the next level’, een uitdrukking die de ambities van Assai Software Services uitstekend weergeeft. www.assai-software.com

36 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication