8

8 RAAD VAN BESTUUR ter van KPN konden we onze slagkracht vele malen vergroten. Je zou kunnen zeggen dat we de ambitie van KPN hebben geadopteerd.” Sinds Internedservices een zelfstandige dochter van KPN is, gaat de expansiedrift van Internedservices onverminderd door. Nog steeds worden er nieuwe kraaltjes aan de ketting geregen. KPN heeft als doelstelling de grootste zakelijke provider te worden. Dat overnamebeleid is goed uitgedacht. Het betekent niet dat elke partij geschikt is. Vier van de vijf bedrijven waarmee wordt gesproken vallen af. De onderneming in kwestie wil niet, maar het kan ook dat Internedservices geen mogelijkheid ziet tot een succesvolle integratie. Tjarko Kwee: “De partijen die we overnemen zijn relatief klein, maar gespecialiseerd en dus voor ons van toegevoegde waarde. Ze hebben allemaal hun eigen klanten. Het risico dat die klanten weglopen na een overname is er altijd, maar dit is eigenlijk nooit aan de orde. Klanten zijn heel loyaal en van een overname hebben ze praktisch gezien geen last. Sterker nog, ze hebben er alleen maar voordeel van. Ze krijgen meer voor hetzelfde. Dat geldt ook voor de medewerkers van een overgenomen partij. We hebben als doelstelling dat een bedrijf dat door Internedservices is overgenomen binnen twee weken ‘intrekt’ in ons pand in Purmerend. Om de mensen zo snel mogelijk het gevoel te geven dat ze nu onderdeel uitmaken van een toonaangevende club. De professionals die overkomen zien het vaak als een carrièrestap. Omdat het allemaal een stuk groter is, krijgen ze nieuwe kansen en vooral ook uitdagingen.” Het hoofdkantoor van Internedservices staat in Purmerend. Sinds kort is er ook een vestiging in Den Haag. “Je moet het Oprichting Internedservices werd in 1996 opgericht door Arjan Steevels. Maar nog iets eerder zag in Haarlem Pins het licht dat door Tjarko Kwee werd gestart. Jan Willem des Tombe werd in juni 2004 aandeelhouder bij Pins. Bij de fusie in 2010 werd besloten de naam Internedservices als ‘nieuwe’ bedijfsnaam te gebruiken. Inmiddels werken bij Internedservices ruim 170 professionals en is zij een van de grootste hostingpartijen in Nederland. zien als een uitvalsbasis voor onze mensen. Veel medewerkers wonen in de regio Rotterdam/Den Haag. We hebben er ook veel klanten zitten. Dus het werkt niet als iedereen elke dag de reis naar Purmerend maakt. Dat kost simpelweg teveel tijd. Aan de andere kant willen we dat onze teams samenwerken, dat ze elkaar in de ogen kunnen kijken. Dus hebben we in het Haagse een uitvalsbasis ingericht. We zijn een door techniek gedreven onderneming, maar vooral ook een mensenbedrijf,” aldus Jan Willem des Tombe. INTERNEDSERVICES IS EEN PIONIER ALS HET GAAT OM CLOUD-OPLOSSINGEN Internedservices laat zich volgens Tjarko Kwee het beste omschrijven als een hyperprofessionele club met mensen die het verschil in de markt maken. “Let wel, we hebben in veel zaken het voortouw genomen. Zo stond Internedservices aan de wieg van de eerste brancheorganisatie voor professionele providers, de DHPA (Dutch Hosting Provider Association) en de DNIL (Stichting Digitale Infrastructuur Nederland). We zien steeds meer volgers van het beleid dat we zes jaar geleden begonnen zijn uit te rollen. Een beleid dat erop gericht is de markt verregaand te professionaliseren. Dat begint vruchten af te werpen. We zijn inmiddels een dominante partij in de markt.”

9 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication