14

“1.000 SONGS IN YOUR POCKET” door Ruud Kleynen C reative Technology, kent u dat bedrijf? Ik had geen idee totdat ik er onlangs over las. Naar het schijnt brachten zij als eerste een draagbare MP3-speler op de markt en doopten dat apparaat de “5GB mp3-player”. Een geweldig product, ontwikkeld door hoogbegaafde techneuten die vol enthousiasme in hun eigen vaktaal mogelijke kopers probeerden te overtuigen. Die potentiële klanten werden overspoeld met technische details en ingewikkelde terminologie. Het gevolg was dat niemand, behalve de insiders, snapte waar het product over ging waardoor de verkoop uiteindelijk niet van de grond kwam. Twee jaar later lanceerde Apple haar iPod. Dezelfde techniek, maar dan prachtig gestileerd en simpel te gebruiken. Hun motto: “1.000 songs in your pocket”. Een succes was geboren en dat zonder uitputtende advertentiecampagne over de productdetails. Het was eenvoudig, duidelijk en aansprekend. De rest is geschiedenis. Bovenstaand voorbeeld doet me enigszins denken aan mijn eigen beroepsgroep. Ook wij kunnen razend enthousiast worden over de inhoudelijke kant van ons AG_BLOGS _2015_2016

15 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication