2

WOORD VOORAF Nieuwe media meets oude media Door het schrijven van een blog kun je kennis, ideeën en inzichten delen met een groot publiek. In 1994 maakte de wereld voor het eerst kennis met het fenomeen online dagboek. Drie jaar later werd het woord weblog geïntroduceerd en eind jaren negentig werd voor het eerst daadwerkelijk de term blog gebruikt. Sindsdien hebben blogs een enorme vlucht genomen, van dagboekverhalen naar trending topics. De ideale blog heeft minimaal 300 woorden, is in 5 minuten te lezen en is een goede manier om te laten zien wat je als mens, en als professional, in huis hebt en bezighoudt. Het doel wat wij voor ogen hebben met de blogs op de website van het AG is tweeledig: via een wekelijkse blog vakspecialisten hun visie laten delen, zodat daarmee het imago en de naamsbekendheid van het AG als kennisplatform wordt versterkt. Eind 2015 werd de eerste blog gepubliceerd op de homepage van de website. Aan een groep AG-leden en stakeholders werd gevraagd of zij als blogger hun visie wilden delen via de AGwebsite. Het enthousiasme was direct groot en het resultaat van een eerste jaar bloggen is terug te lezen in deze (oude media) publicatie. Dit boekje is geen hang naar het beleven van oude tijden. Het is eerder een hommage aan het geschreven woord dat, zowel in hard copy als digitaal, dezelfde waarde heeft. ir. drs. Jeroen Breen AAG algemeen directeur uitgave redactie druk vormgeving Koninklijk Actuarieel Genootschap afdeling PA&PR Printpowermedia Stahl Ontwerp

3 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication