33

En proces innovatie dan? App’jes zijn in opmars, maar wat kan ik er mee? Efficiënt mijn risicodekking aanpassen omdat mijn persoonlijke en/of risico situatie is gewijzigd? En met een in de tijd variërende dekking? En naar wens aangevuld met diverse kapitaal uitkeringen, deels gegarandeerd? Immers, nul procent is ook een garantie. 15 BLOG // 22_03_2016 Een combinatie van variabele dekkingen en de mogelijkheid om deze weer snel aan te passen aan een gewijzigde persoonlijke risicobehoefte, is een eerste vorm van een service concept dat een nieuwe toekomst voor het verzekeringsbedrijf kan inluiden. Althans als je in een toekomst van het verzekeringsbedrijf gelooft. Een dergelijk service concept - met de nadruk op service - biedt de mogelijkheid tot integratie van (pensioen)sparen, sparen voor zorg en integratie met hypotheek aflossingen. Noem het service innovatie. Maar ondertussen tikt de kostbare en schaarse tijd voor verzekeraars, om een nieuwe start te maken en nieuwe concepten te ontwikkelen, langzaam verder. [1] Oslo manual for measuring Innovation Bij verzekeraars lijkt de aandacht voor innovatie vooral uit te gaan naar marketing, terwijl organisatie innovatie beperkt lijkt te blijven tot kostenbesparingen. ’’ AG_ BLOGS_ 2015_2016

34 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication