5

WITTE RAAFRIT 2017 NABESCHOUWING VAN DE UITZETTERS INLEIDING Met een goed gevoel kijken wij terug op deze rit. Een nagenoeg foutloze rit, die helaas werd ontsierd door het weghalen van verkeersborden. Ondanks dat het voor een avond een wat lange rit is geworden, bleek de rit toch goed te rijden en veel deelnemers kwamen zelfs te vroeg binnen. Iedereen is daarbij langs de Geheime Tijdcontrole gekomen en is daarna ook gefinisht. De belangrijkste opdracht voor uitzetters is daarmee vervuld. In deze nabeschouwing besteden we aandacht aan de situatie met betrekking tot de verkeersborden en vervolgens gaan we in op 2 vragen na afloop van de rit door zowel A-klassers als C-klassers. ALGEMEEN Zoals velen weten, rijd ik vlak voor de eerste deelnemer de route nog een keer om te bezien of alle routecontroles nog op de goede plaats staan. Niets is zo vervelend voor zowel de uitzetters als de deelnemers als routecontroles met herstelopdrachten zijn weggehaald. De deelnemers gaan zwerven en beleven zo een minder plezierige avond. Ook bij deze rit moest ik in de polder constateren dat een routecontrole (19) was verdwenen, gelukkig kon ik dat nog herstellen en had niemand er last van. Wat ons in zo een 45 jaren ritten uitzetten nog nooit was overkomen, gebeurde in deze rit. Tijdens het narijden van de route stelde ik vast dat na Sluis de Piet alles nog zo was, zoals het al weken het geval was. Wat schetst mijn verbazing dat ik nog geen 10 minuten later door Antoine Baert, de eerste deelnemer vanwege de bingo, werd gebeld dat hij een routecontrole 10 vond aan de linkerkant van de weg in de berm. Had men na mijn passage een paarminuten daarvoor het verkeersbord aanduidende eenrichtingsweg weggehaald. Iets later in de rit had men ook aan de andere zijde het rode verkeersbord met de witte balk weggehaald. Dit waren geen verkeersborden die de uitzetters hadden 6

6 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication