38

DOOR: FEMKE HELLINGS Ieder voor zich zochten ze naar uitbreiding van hun relatiebestand, meer kennis en kostenbesparing. Sinds ze besloten onder één vlag verder te gaan, hebben ze bij Kaiser de Vries Rosenberg Groep meer specifieke ervaring in huis én profiteren hun klanten van een breder dienstenpakket. Voor Edwin van Beusekom, verantwoordelijk voor een deel van de cliënten van de Amersfoortse vestiging, is de winst duidelijk. “Samen werken we sneller, effectiever en beter.” Kaiser de Vries Rosenberg Groep (KVR Groep) is ontstaan uit de samenwerking tussen Kaiser & de Vries Administratie en Advies in Soest en Rosenberg Consult/ Merwede Administraties in Utrecht. Door in 2016 tientallen jaren kennis en kunde te bundelen in een nieuwe ambitieuze organisatie, ervaren ze nu de voordelen van schaalvergroting. BEHOEFTE AAN UITBREIDING “Het begon ermee dat we in Utrecht behoefte hadden aan uitbreiding, en dan met name op het gebied van administratie en het verzorgen van jaarrekeningen. Onze eigenaar Olav Rosenberg gaf aan derden de opdracht de optie van samenwerking met andere kantoren te onderzoeken, en zo zijn we in contact gekomen met de heren Kaiser & de Vries van het gelijknamige kantoor in Soest. Zij stonden open voor krachtenbundeling, met name voor de fiscale kennis van Olav. Er werd een gesprek georganiseerd, we wisselden ervaringen uit en uiteindelijk leidde de klik tussen de twee kantoren tot de organisatie die we nu zijn. Vanuit twee vestigingen ondersteunen we een breed klantenbestand bij hun financiële, administratieve en fiscale belangen. In Amersfoort vindt vooral het administratieve deel plaats, in Utrecht het fiscale.” BEST OF BOTH WORLDS “We hoeven niets meer uit te besteden, we hebben alle specialismen zelf in huis,” gaat Edwin verder. “Onze kennis is bovendien actueler nu we expertise delen, we lopen niet meer achter de feiten aan. Om een voorbeeld te geven, bij het inboeken van facturen wordt nu automatisch op fiscale aspecten gelet. Ook op acquisitievlak heeft het voordelen dat we nu drie eigenaren met elk hun eigen netwerk hebben. Klanten die binnenkomen, helpen we vervolgens snel en goed vanuit één van de locaties. Het nieuwe pand in Amersfoort was één van de eerste gezamenlijke besluiten. Door faciliteiten te combineren was de eerste winst een feit.” Ook op het vlak van automatisering werden mooie stappen gezet. “We hebben de hardware uitgebreid en onze beste softwarepakketten samengevoegd, met als 38 &GO magazine VIA SCHAALVERGROTING NAAR SYNERGIE EN EFFICIENCY

39 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication