9

WAT HOOR IK NU DAN? De docent vertelt over verschillende instrumenten, laat ze zien en horen aan de kinderen van een groep en doet aan het einde van de les een spel, waarbij kinderen erachter moeten proberen te komen welk instrument ze horen zonder ’t te zien. Doel • Kinderen leren geconcentreerd luisteren naar geluid en worden uitgedaagd om klankkleur en karakter van verschillende instrumenten te ontdekken en te onderscheiden. • Kinderen maken kennis met verschillende muziekinstrumenten. Praktische investering door de school Het is fijn als de groepsdocent aanwezig is tijdens de les. De les kan gewoon in een leslokaal plaatsvinden. Muziek, expressie en dans Groep: 3 t/m 6 Tijdsduur: 45-60 minuten (minstens 2 groepen in één dagdeel) Locatie: op school GEWOON LEKKER ZINGEN! De docent leert de kinderen één of twee liedjes aan, eventueel met gebruik van aanwezige ritme-instrumenten. Er is extra aandacht voor ‘goed’ zingen. Doel • Kinderen leren een nieuw liedje. • Kinderen enthousiast maken voor zingen. Praktische investering door de school De les kan gewoon in een leslokaal plaatsvinden. Het is iets meer bijzonder als de les in een wat ruimer lokaal (bijvoorbeeld zonder tafeltjes) georganiseerd wordt. Groep: 1 t/m 8 Planning: 45 minuten (minstens 2 groepen in één dagdeel) Locatie: op school

10 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication