Tuinbouw Ondernemers Prijs INNOVATIEF EN DUURZAAM ONDERNEMERSCHAP In november werden we verblijd door de jury van de prestigieuze Tuinbouw Ondernemersprijs: we waren een van de drie genomineerden. Hier waren we al heel trots op, maar daar bleef het niet bij. Op 10 januari 2018 hebben wij de prestigieuze prijs in ontvangst mogen nemen! We zien dit als een aanmoediging om door te gaan op de ingezette koers. Het is een extra motivatie om onze expertise op het vlak van planten, supplychainoptimalisatie, business intelligence en trademarketing door te blijven ontwikkelen. We zijn trots dat we in 2018 ambassadeur van de tuinbouwsector mogen zijn. Het oordeel van de jury van de Tuinbouw Ondernemersprijs: β€œDe jury vindt dat de ondernemers initiatief nemen en verantwoordelijkheid tonen voor veel projecten die het bedrijf en de keten duurzamer maken. Royal Lemkes stimuleert het clusteren van groepsvervoer per regio waardoor minder vervoersbewegingen ontstaan. Royal Lemkes gaat duurzame relaties aan met hun leveranciers en klanten. Daarnaast beperkt het bedrijf haar eigen footprint en levert opgewekte zonne-energie aan het personeel. Uniek is het personeelsbeleid, waarbij het uitgangspunt is dat de medewerkers en hun omgeving centraal staan. Vanuit die positie kan het bedrijf samen met haar medewerkers zorgen voor haar klanten. Royal Lemkes heeft een goed samengesteld managementteam met ieder een eigen expertise. Het bedrijf heeft een sterke bedrijfsidentiteit en is een voorbeeldfunctie voor de sector. Royal Lemkes scoort goed op alle elementen van het ondernemerschap en is daarmee de winnaar van de Tuinbouw Ondernemersprijs 2018.” 14