Operations & Supply Chain ELKE DAG EEN BEETJE BETER Onze tweede strategische pijler Operations & Supply Chain heeft als motto Operational Excellence. Ofwel elke dag streven naar ‘beter en goedkoper’. De kosten van planten in de supplychain zijn enorm en de kwaliteitseisen hoog. We zijn trots op onze schaal en de stappen die we ook in 2017 hebben gezet om de kwaliteit en efficiency van onze operatie verder te verbeteren. Bewustwording leidt tot gedragsverandering en groei. Door toepassing van Lean management en de ontwikkeling van dashboards voor geselecteerde KPI’s hebben de operationele afdelingen stappen gemaakt in hun streven naar excellente performance. Vanuit de basishouding ‘de mouwen opstropen’ wisten medewerkers al dat transpiratie leidt tot resultaat. De inzichten die de dashboards en Lean management verschaften hebben in 2017 inspiratie gegeven om onze dienstverlening verder te verbeteren. Daarnaast hebben we ondervonden dat we op basis van onze inzichten intensiever moeten samenwerken met onze ketenpartners. Forecasting resulteert in een hogere leverbetrouwbaarheid, een grotere efficiency en minder ad-hocprocessen, waardoor fouten afnemen. Mark Verstappen Regiodirecteur, Tempo-Team "2017 typeer ik als samenwerken met een hoofdletter S. Op de juiste tijd met elkaar aan de tekentafel zitten om de succesformule te schrijven, de uitgezette koers met wederzijdse scherpte consequent handhaven met als resultaat: werkplezier op de werkvloer, tevreden klanten, productiviteit boven target en daarmee een vlekkeloze piekperiode. De samenwerking tussen Royal Lemkes en Tempo-Team is voor mij DE definitie van partnership en we zijn trots dat we dit de komende jaren wederom met elkaar vorm mogen geven. Let's plantify onze samenwerking!" 26