31

“We zijn er trots op een mooie selectie van de beste retailers van Europa te mogen bedienen. Elke retailer is uniek en heeft andere behoeftes. Door onze jarenlange ervaring en volledige focus op grootschalige retail zijn we in staat om de wensen van onze klanten te vertalen naar dienstverlening op maat.” Alice van Veen Commercieel Manager, Royal Lemkes ICT EN BUSINESS INTELLIGENCE De rol die ICT speelt binnen de sector en bij Royal Lemkes wordt steeds belangrijker. Met onze eigen digitale oplossingen veranderen we steeds meer in een strategische digitale partner voor onze klanten. In 2017 hebben we veel geïnvesteerd in rapportages en dashboards en het opleiden van collega’s in het sturen op cijfers. Met data-analytics zijn wij in staat om onze klanten op maat te adviseren over hun assortiment en verkoopverwachtingen. Ons eigen Greensales-systeem is zo flexibel dat vrijwel elk systeem van onze klanten binnen zes weken kan worden aangesloten. We nemen hierbij de ICT-omgeving van de klant als uitgangspunt. Samen met onze klanten gebruiken we de geïntegreerde data-analyses om de proceskosten te verlagen, het juiste assortiment samen te stellen, derving te minimaliseren en de conversie te verhogen. “Door middel van uitgekiende algoritmes, gecombineerd met menselijk inzicht in planten en het weer, verzorgen we bij diverse klanten een replenishmentmethode die zorgt voor een hoge beschikbaarheid met lage derving in de winkels.” Rob van den Berg Manager Business Intelligence, Royal Lemkes 31

32 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication