33

TRADEMARKETING EN CONCEPT & CREATIE We denken met steeds meer klanten mee over de doorvertaling van hun positionering in merken, winkelconcepten en andere trademarketingoplossingen. Bij een groot tuincentrumketen hebben we een nieuw succesvol winkelconcept voor kamerplanten geïntroduceerd. Met twee andere klanten hebben we een nieuwe methode voor het creëren van productconcepten gelanceerd. In 2018 zullen we dat bij een aantal andere klanten verder uitrollen. “Als strategisch partner gaan we een actieve samenwerking aan. Samen met onze klanten vertalen we trends naar onderscheidende concepten met een hoge commerciële waarde.” Vinnce Ponet New Business Developer, Royal Lemkes QUALITY ASSURANCE Royal Lemkes heeft een kwaliteitsmanagementsysteem om de veiligheid en kwaliteit van de producten en diensten in de gehele keten te borgen. Dit systeem is gebaseerd op klantwensen, wettelijke vereisten en de MPS Florimark Trade-norm (ISO9001, Traceability, Good Trade Practice). In de loop van 2017 zijn we begonnen met de voorbereidingen en implementatie van de eisen in de nieuwe ISO 9001:2015-norm. Hiervoor is een context- en stakeholderanalyse van ons bedrijf gemaakt. Tijdens de interne en externe audits begin november 2017 is er al rekening gehouden met deze nieuwe eisen. Daarom kunnen we vol trots en vertrouwen uitkijken naar vernieuwing van de certificering voor de nieuwe norm in 2018. De afdeling Quality Assurance en Sustainability heeft dit jaar een professionaliseringsslag gemaakt op het gebied van procesmanagement. Constante verbetering en efficiëntie worden bewerkstelligd door het opnieuw inzichtelijk maken van alle processen met bijbehorende risico’s en kansen. Naast implementatie van alle (nieuwe) klantwensen en wettelijke vereisten in de processen en de toepassing van Lean management voor een efficiencyslag. Productkwaliteit heeft een extra dimensie gekregen door het introduceren van een speciale coördinator. De coördinator monitort samen met productmanagers en inkopers de productkwaliteit gedurende het teeltproces om zodoende klachten te voorkomen. 33

34 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication