58

Dominante Voetbalhandelingen-vervolgStructuur van de training Voetbal aanbod 1 10 minuten Voetballen of ‘ik en de bal’ 2 10 minuten Voetbalvorm (oefenen) 3 15 minuten Partijvorm (toepassen) 4 10 minuten Voetbalvorm (oefenen) 5 15 minuten Partijvorm (toepassen) Samen opruimen 6 Einddoelen MD-pupillen Naast leerdoelen ten aanzien van het voetballen als een team, is het ook van belang om individuele einddoelen per leeftijdscategorie te definiëren. Deze einddoelen zijn naast de leerdoelen essentieel voor de training en verdere scouting van de desbetreffende speler. 1ste- Jaar MD pupil Technische vaardigheden: Ontwikkelen en stimuleren van de eigen schijnbewegingen Aannemen/meenemen van de bal met alle toegestane lichaamsdelen Passen en schieten over 20 meter Passen met de wreef Wegdraaien met de buitenkant van de voet Passeren met overstap en zij-uitstap beweging Jongleren met de voorkeursvoet Basistechnieken van koppen onder weerstand De strafschop kunnen uitvoeren Tactische vaardigheden: Heeft overzicht over een gedeelte van het veld (15-20 meter) Veldbezetting zowel in de lengte als in de breedte Fysieke gesteldheid: Gebruik van het lichaam bij het afschermen van de bal 2de - Jaar MD pupil Technische vaardigheden: Ontwikkelen en stimuleren van de eigen schijnbewegingen in wedstrijd situaties Meerdere acties met de bal achterelkaar maken Jongleren met beide voeten, knie en borst Lichaamsschijnbewegingen kunnen toepassen Minimaal 2 trainingen per week Competitiewedstrijden najaar- of voorjaarsreeks of volledige competitie Bekerwedstrijden 4-4 toernooien in de verschillende vakanties 2 toernooien aan het eind van het seizoen Tactische vaardigheden: Herkent posities in het veld Kan samen verdedigen Fysieke gesteldheid: Acties en uitvoering op hoge snelheid kunnen uitvoeren

59 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication