67

Coördinator leeftijdsgroep (LC) Jeugdvoetbal Profiel LC Verantwoordelijkheden 1ste aanspreekpunt voor spelers, ouders en begeleiders van teams voor alle niet ‘technische voetbal’ zaken. Voetbaltechnische zaken vallen onder de verantwoording van de TC. Is mede verantwoordelijk voor het uitdragen van de door SC Bolsward gevoerde gedragscodes. Functie-eisen • Beschikt over organisatorische eigenschappen • Beschikt over oplossende en sterk communicatieve vaardigheden • Onderschrijft het Voetbaltechnisch Beleidsplan van SC Bolsward Competenties • Mondelinge en schriftelijke communicatie • Zelfstandigheid en creativiteit • Besluitvaardigheid • Sociabiliteit en collegialiteit • Teamspeler Hoofd Jeugd Opleidingen (HJO) Profiel HJO Primaire Verantwoordelijkheden Het waarborgen van de goede uitvoering van het VTBP door de jeugdtrainers , coaches, trainingscoördinatoren en TC van de leeftijdsgroepen. Het evalueren en feedback geven aan de JC en VTZ m.b.t. bijsturing VTBP. Legt verantwoording af aan de voorzitters van de VTZ en JC Taken • Het aansturen en begeleiden van (selectie)-jeugdtrainers • Het eerste aanspreekpunt voor andere organisaties zoals CIOS, Scholen etc • Ziet er op toe dat de (selectie)-jeugdtrainers hun taak, conform de functiebeschrijving, doelstellingen en de afgesproken speelwijze, op een correcte wijze uitvoeren. • Het beoordelen van de kwaliteit van het functioneren van de (selectie)-trainers en coaches. • Het nemen van initiatieven tot het (laten) organiseren van cursussen en themabijeenkomsten met als doel kwaliteitsverbetering van het technisch jeugdkader. • Coördineert, samen met andere leden van de teamindelingscommissie de indeling van teams voor het nieuwe seizoen en draagt zorg voor een goede uitvoering hiervan. • Brengt in een vroegtijdig stadium advies uit aan de voorzitter van VTC m.b.t. het aangaan of verlengen van contracten van jeugdtrainers. • Het indelen van jeugdteams in de juiste klassen van de KNVB. SC Bolsward | Voetbaltechnisch Beleidsplan | Augustus 2016

68 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication