21

UIT DE PRAKTIJK UIT DE PRAKTIJK CONCRETE INVULLING GEVEN AAN HOGERE STRATEGISCHE DOELEN Het project: Bij het Dongemond College in Raamsdonkveer heeft Impact een visie en meerjarenstrategie gerealiseerd, met acceptatie en draagvlak tot diep in de organisatie. Een proces van zo’n half jaar. Impact team: Barbara, Annemarie, Robert en Rob. Gebruikte interventies: • Identiteitsbewijs (met een grote vertegenwoordiging uit de organisatie het eigen DNA bepalen). • A-3 methode (interactief vertalen van visie en identiteit naar expliciete doelen en bijbehorende acties op niveau van gehele organisatie, afzonderlijke scholen en teams). Resultaat: • Een breed gedragen Identiteitsbewijs. • Een vierjarenplan voor de scholengemeenschap en de afzonderlijke scholen. • Teamplannen voor het eerste schooljaar, waarin concreet (met acties) invulling is gegeven aan het waarmaken van deze strategie. Teams geven op concrete wijze invulling aan hogere strategische doelen. BEHEERST VERANDEREN Het project: Een project voor de multinational in de farmaceutische industrie. Onze opdracht? De nieuwe strategische positionering vertalen naar organisatie-inrichting. Zorgdragen voor passend leiderschap om de nieuwe resultaten en de daarbij behorende cultuur te implementeren. Dit project nam een jaar in beslag. Impact team: Rob en Robert. Gebruikte interventies: • Matrixmethode • Insights Discovery • Training en coaching • Assessment (BLNQ) • Teamontwikkeling Resultaat: We hebben ervoor gezorgd dat er een gemeenschappelijk beeld ontstond bij het management wat betreft omvang en consequenties van de gemaakte strategische keuze. Daarnaast is er een concreet veranderplan opgesteld en toegepast en zijn de managers toegerust voor hun taak. Impact fungeert hier als leidraad voor het beheerst veranderen van het bedrijf. 21 FARMACEUTISCHE INDUSTRIE DONGEMOND COLLEGE

22 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication