37

WERKEN 37 FOREVER 21 ZEER TEVREDEN OVER ONDERNEMERSKLIMAAT Naast goed wonen en leven, heeft Bergen op Zoom het bedrijfsleven ook heel wat te bieden. Mooie locaties op grote (Noordland) en kleine (De Molen) industrieterreinen, centrale ligging tussen de mainports van Antwerpen, Rotterdam en Zeeland, perfecte bereikbaarheid sinds de opening van de A4 en de Theodorushaven – een van de grotere binnenhavens van Nederland. Een nieuwe, grotere terminal op industrieterrein Noordland is in 2016 operationeel. Kortom: Bergen op Zoom is een uitvalsbasis waar ondernemingen zich thuis voelen! Ook dit jaar streken tal van nieuwe bedrijven, waaronder het hoofdkantoor van het Amerikaanse bedrijf W&O Europe, in Bergen op Zoom neer. Maar ook reeds gevestigde organisaties breiden uit. Bijvoorbeeld Forever 21, een Amerikaans kledingketen met het hoofdkantoor in Los Angeles. Zij betrekken dit jaar een nieuw en groter distributiecentrum op Noordland. “Over het ondernemersklimaat in Bergen op Zoom ben ik zeer tevreden. De samenwerking met plaatselijke overheden verloopt soepel en ook met omliggende bedrijven is het contact prima. Verder is de centrale ligging van Bergen op Zoom ideaal en kunnen we zonder veel moeite aan goed personeel komen”, onderstreept Rob Cuijpers, commercial / administrative director Europe van Forever 21. ONDERNEMERSKLIMAAT Ligging, bereikbaarheid, personeel, groei mogelijkheden en ondernemersklimaat gaven volgens Rob de doorslag. “Venlo en Tilburg zijn net als Bergen op Zoom logistieke uitvalsbasissen. Omdat destijds de focus van onze business lag op Engeland, ging de voorkeur uit naar West-Brabant. Ook qua beschikbaar personeel en passende opslagcapaciteit kwam Bergen op Zoom als beste uit de bus. Nadat de keuze was gemaakt, stelden diverse lokale partijen en overheden zoals de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM), REWIN en de gemeente zelf, alles in het werk om een FOREVER 21 Sinds de oprichting in 1984 is Forever 21 uitgegroeid tot een multinational met meer dan 600 vestigingen in 131 landen. Het kledingconcern verkoopt trendy kleding en accessoires voor mannen, vrouwen en kinderen tegen budget vriendelijke prijzen. In 2010 opende deze keten voor het eerst haar deuren in Europa met een vestiging in Birmingham. Nu vijf jaar later schieten de vestigingen in Europa, maar ook in andere werelddelen, als paddenstoelen uit de grond. In 2010 introduceerde Forever 21 e-commerce voor achttien Europese landen. Rob: “Forever 21 is een ambitieus bedrijf met enorme groeipotentie. Niet voor niets werd vanuit Amerika besloten het Europese distributiecentrum, voor zowel de winkels als de e-commerce, hier te vestigen. Bergen op Zoom biedt namelijk dat wat nodig is om deze groei te bewerkstelligen.” locatie naar wens te realiseren”, legt Rob uit. “Al snel groeide het distributiecentrum uit zijn jasje. De gemeente bood ons tijdelijke uitbreiding aan en zeer recent leverde ze ook een constructieve bijdrage tijdens de realisatie van het nieuwe distributiecentrum van maar liefst 35.000 m2.” UITSTRALING “Last but not least nog een laatste toevoeging. Bergen op Zoom biedt namelijk niet alleen uitstekend uitgeruste bedrijventerreinen, maar ook een naastgelegen stad met de gewenste uitstraling en benodigde faciliteiten. Niet zelden ontvang ik internationale gasten, die ik graag onderdompel in het gezellige en Bourgondische leven van Bergen op Zoom. Je kunt er namelijk kiezen uit een keur van kwalitatief goede eetgelegenheden en uitstekende hotels. Dat alles op een steenworp afstand van waar de meeste bedrijven zich gevestigd hebben, namelijk Noordland.”

38 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication