Promotie, voorlichting & kennis In 2015 hebben we op wandelnet.nl een nieuwe routezoeker gelanceerd. Door foto’s en karakteristieken van de routes toe te voegen, kunnen onze wandelaars betere keuzes maken. En dat wierp zijn vruchten af: het aantal bezoeker is met maar liefst 15% gestegen naar ruim 1 miljoen per jaar. Daarnaast lanceerden we een mobiele routezoeker en zette de groei op sociale media door. Het aantal fans op Facebook nam met 55% toe en het aantal volgers op Twitter met 58%. En die stijgende lijn zet zich nog steeds door. 3.400 VOLGERS 3.100 FANS Digitale kanalen Onze nieuwsbrief Lopende Zaken is in 2015 vier keer verstuurd naar gemiddeld 15.500 wandelliefhebbers. In deze nieuwsbrief is veel aandacht voor nieuwe routes, wandeltips en leuke acties. Twitter en Facebook zijn voor Wandelnet belangrijke digitale kanalen om wandelaars op de hoogte te houden van alle activiteiten. Eind 2015 telden we bijna 3400 volgers op Twitter en ruim 3100 fans op Facebook, een toename van respectievelijk 58% en 55%. 6 Fiets en Wandelbeurs Jaarlijks neemt Wandelnet deel aan de Fiets en Wandelbeurs, die in 2015 voor de laatste keer plaatsvond in de Amsterdam RAI. Tijdens deze editie presenteerden we een gloednieuwe route: het Groot-Frieslandpad. Directeur Joep Naber verzorgde een lezing over deze route en op de stand van Wandelnet maakten bezoekers kans op de digitale routegids door vragen over het pad goed te beantwoorden. Verder was Wandelnet vertegenwoordigd op het Pelgrimspaviljoen en bij ‘Wandelaars informeren wandelaars’. In totaal waren er 18.950 beursbezoekers. Fiets en Wandelbeurs 2015 18.950 BEURSBEZOEKERS Media Tijdschrift Op Pad riep 2015 uit tot ‘Jaar van de LAW’s’. In zeven edities van Op Pad (ANWB) werd een LAW geportretteerd; de redacteur wandelde een stukje van de route en beoordeelde het traject op basis van het landschap en de kwaliteit van de paden. Het Pelgrimspad deel 2 (traject Gulpen – Maastricht) kwam als beste uit de bus met het cijfer 8,5 voor het landschap en een 10 voor de (onverharde) paden. Foto: Wandelnet/Harold Zijderveld