90

zijn in de wereld, of om naast elkaar te bestaan in hetzelfde land samen met elkaar met het Jahiliyya-systeem (van ongelovigen) … Islam kan het accepteren om te mixen met dit Jahiliyya (ongelovigen). Of Islam zal blijven bestaan, of de [ongelovigen]. Er is geen half-half (of win-win) situatie mogelijk. De bevelen behoren aan Allah, en anders aan de ongelovigen (Jahiliyya). Allahs Sharia (wet) zal de overhand krijgen, of anders de verlangens van mensen: “En als zij niet op je reageren, dan weet dat zij alleen hun eigen lusten volgen. En wie is meer verdwaald dan iemand die zijn eigen lusten volgt, zonder leiding van Allah? Zeker! Allah geleidt niet de mensen die ongehoorzaam zijn.” (Koran 28:50) … De voornaamste plicht van Islam is om de Jahiliyyah [de ongelovige maatschappij] te onttronen van hun menselijke leiderschap, met de intentie dat mensen die Allah heeft gekozen, op de hoogste posities worden gezet.17 (Nadruk toegevoegd) Op dezelfde wijze verklaarde Sayyid Abul Ala Maududi (1903-1979), stichter van de Pakistaanse politieke partij Jamaat-e-Islami, dat de niet-Moslims “absoluut geen recht hebben om de teugels van de macht te hebben, op geen enkel deel van de Gods aarde, of op welke wijze de collectieve zaken van menselijke soort te regeren volgens hun verkeerde opvattingen en doctrines.” Als zij dat wel doen, dan “zullen de gelovigen [de Moslims] de verplichting hebben om hun uiterste best te doen om hen los te maken van hun politieke macht en hen onderdanig te maken aan de Islamitische manier van leven.”18 Hun uiterste best doen, zelfs tot het punt van bomgordels vast te binden, en zichzelf op te blazen in overvolle bussen of restaurants, of door vliegtuigen te kapen in deze in kantoorgebouwen te vliegen. Politiek Correcte Mythe: Christendom en Islam verspreidden zich op ongeveer dezelfde manier Dit is een voorbeeld van een vals argument van morele equivalentie, dat vandaag de dag veel gebruikt wordt. Deze drogreden komt zo vaak voor, dat het lijkt alsof mensen zelf niet tot het besef kunnen komen, dat er geen negatieve punten in Islam benoemd kunnen worden, tenzij men niet de moeite neemt om erop te wijzen dat hetzelfde negatieve punt ook in het Christendom bestaat. En het is zeker waar dat geen enkele groep, religieus of niet religieus, het absolute monopolie heeft op deugdelijkheid of misdadigheid – maar het betekent ook niet dat alle religieuze tradities in hun aard allemaal hetzelfde zijn, of dat hun doctrine dezelfde capaciteit heeft om mensen te inspireren tot geweld. De eerste drie eeuwen van het bestaan ervan, is het Christendom verbannen geweest en vogelvrij verklaard, en het was onderwerp van sporadische vervolging door de Romeinse autoriteiten. Niet alleen werd de religie niet verspreid door geweld, maar de lijsten van de Christelijke martelaars zijn gevuld met namen van mensen die onderworpen waren aan geweld, juist omdat ze Christenen waren. In vergelijk hiermee, ervoeren de Moslims geen georganiseerde of aanhoudende tegenstand, in de periode omstreeks Mohammeds dood, en toch namen zij het zwaard op voor hun geloof. 17 Sayyid Quth, The Right to Judge. Ook in zijn boek “Milestones”, 2005 staan veel van zijn ideeën 18 Sayyid Abul A’la Maududi (Mawdudi), Towards Understanding the Qur’an, Islamic Foundation, revised ed. Vol.3, 1999, 202 90

91 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication