14

Treinbeveiliging: dit is het! Uiteindelijk weet Coen een ideale werkomgeving te vinden bij Alstom als maintenance technician. Nico wordt opgeleid om het, voor Alstom nieuwe, beveiligingstraject te kunnen onderhouden op het treintraject tussen Amsterdam en Utrecht. “Achteraf gezien was ikzelf het grootste struikelblok.” Hij leert nu alles over onder andere de ATB (Automatische TreinBeïnvloeding), ERTMS (European Rail Traffic Management System) en alle overige systemen die gebruikt worden om de beveiliging op dit specifieke traject in goede banen te leiden. Als onderdeel van het team is hij verantwoordelijk voor het onderhoud van het treinbeveiligingssyteem langs het traject Amsterdam-Utrecht. Hij heeft het doel voor ogen om over twee jaar systeemspecialist te zijn. “Ik heb een overstap gemaakt in functie en leer nu zoveel bij, dat ik er geen moment spijt van heb.” Nico krijgt nieuwe energie van zijn werk en de bijbehorende opleiding. Hij ziet in deze stap díe ene stap die hij ‘moest’ zetten. De stap richting meer voldoening, meer energie en balans. “Ik heb een passende werkomgeving en inhoudelijk uitdagend werk nodig om in balans te zijn. Ik ben blij dat ik dat inzicht heb gekregen en dat ik die omgeving nu gevonden heb.” Zodra hij erachter komt dat hij een andere weg in moet slaan, pakt hij deze periode aan om zich te ontwikkelen als professional en als mens. 12

15 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication