7

2. Resultaten van het vragenlijstonderzoek 2.1 Wie hebben de vragenlijsten ingevuld? Er zijn vragenformulieren ingevuld door 1067 volwassenen (8,5 % van de bevolking) en 940 door leerlingen tussen de 9 en 18 jaar, 25,6% van alle leerlingen. Daarnaast hebben 183 ouders het deel van de vragenlijst voor leerlingen in de leeftijdsgroep van 0 tot 4 jaar ingevuld. Tabel 2: Aantal ingevulde vragenlijsten per leeftijdsgroep Leeftijdsgroepen Vragenlijst leeftijdsgroep A: 0-4 jaar Vragenlijst leeftijdsgroep C en D: 9 tot 18 jaar Vragenlijst leeftijdsgroep E: 18 tot 65 jaar Totaal Aantal 183 940 1067 2190 2.1.1 Deelnemers leeftijdsgroep 0 tot 4 jaar De vragenlijst voor deze leeftijdsgroep is ingevuld door 183 ouders van kinderen tussen de 0 en 4 jaar. Van deze 183 ouders zijn 125 (68,3%) vrouw en 58 (31,7%) man. De meeste ouders (71,2%) zijn tussen de 21 en 40 jaar oud. De meerderheid van de ouders (48,9%), is geboren op Bonaire, 28,8% is geboren op een ander eiland van de Antillen (inclusief Aruba), 12,9% in Zuid- of Midden-Amerika en 11,9% in Nederland. 2.1.2 Deelnemers in de leeftijdsgroep van 9 tot en met 18 jaar De vragenlijsten in deze groep zijn op school ingevuld. In de leeftijdsgroep van 9 tot 18 jaar is de vragenlijst 940 keer ingevuld. Dit is 25,6% van alle leerlingen. De vragenlijst is door ongeveer evenveel jongens (48,7%) als meisjes (51,1%) ingevuld. De meeste leerlingen zijn 12 jaar (16,8%), gevolgd door de groep van 13 (15,4%) en die van 11 jaar (14,5%). Er hebben relatief weinig leerlingen in de leeftijd van 17 en 18 jaar de vragenlijst ingevuld. Tabel 3: Leeftijden deelnemers in leeftijdsgroep 9 tot 18 jaar in procenten. 10 15 20 6,6 0 5 Lee/ijden 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 De grootste groep leerlingen (41,9%) die de vragenlijst heeft ingevuld, is op Bonaire geboren, gevolgd door de groep leerlingen die op een ander eiland in de Antillen (inclusief Aruba) is geboren (32,3%). 16,8 14,5 9,5 15,4 13,4 9,7 7,6 4,3 2,5 Geletterdheid op Bonaire CPS Onderwijsontwikkeling en advies 5

8 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication