10

Lerend netwerk Amaris maakt onderdeel uit van een lerend netwerk in samenwerking met Accolade Zorggroep, Charim, Inovum en De Haven. De bestuurders van de organisaties hebben regelmatig een gesprek over actuele thema’s en wisselen informatie uit. Ook kwaliteitsadviseurs van de organisaties plannen viermaal per jaar een overleg om op inhoud van kwaliteit en kwaliteitsinstrumenten met en van elkaar te leren. In 2020 waren deze ontmoetingen digitaal vanwege corona en het gespreksthema was ook vooral gericht op corona. Uitvoering van de meting kwaliteitsindicatoren 2020 Er wordt bij cliënten binnen de Wlz met een ZZP 4 t/m 10 gemeten. De data betreffen het jaar 2020. De meting bestaat uit het aanleveren van data over drie verplichte indicatoren en twee keuze-indicatoren. Verplichte indicatoren De drie verplichte indicatoren zijn vastgesteld door het Zorginstituut: • Advanced Care Planning • • Bespreken medicatiefouten in het team Aandacht voor eten en drinken Keuze-indicatoren Als aanvullende indicatoren heeft Amaris gekozen voor: • • Percentage cliënten waarbij middelen en maatregelen is toegepast. Terugdringen van vrijheidsbeperkende maatregelen. Deze keuze-indicatoren sluiten aan bij het project Wzd (Wet zorg en dwang), dat een onderdeel was van het kwaliteitsjaarplan 2020. Ze leveren data op die op locatieniveau gebruikt kunnen worden ter vergelijking met de data van vorig jaar (zie voor meer informatie Wet zorg en dwang in dit verslag). “Zowel de cliënt als de mantelzorgers zijn uitstekend opgevangen in een crisissituatie waarin er een directe opname noodzakelijk was. In de periode die volgde heeft de cliënt goede verzorging gekregen van het gehele team. Degene die de papieren en aanvragen om de juiste indicatie te verkrijgen, samen met cliënt en familie, heeft geregeld willen we bedanken voor haar hulp en haar doorzettings- en inlevingsvermogen. Een echte zorgtopper!” “Ik ben uitermate tevreden over de zorg die mijn moeder heeft gehad van dit wijkteam. Het team bestaat uit deskundige medewerkers die met veel passie hun beroep uitoefenen. Daarbij zijn zij ontzettend aardig en liefdevol naar mijn moeder geweest, waardoor zij zich erg op haar gemak voelde tijdens de zorgmomenten.” “Ik ben erg blij met de liefdevolle en persoonlijke zorg en aandacht die mijn moeder heeft gehad. Dat heeft haar erg goed gedaan in haar periode van voortschrijdende dementie! Ook werd ik, als dochter, goed op de hoogte gehouden en werd er contact opgenomen als dat nodig was.” 10 Amaris jaarverslag 2020

11 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication