Missie en visie De missie van Amaris luidt: Iedereen is waardevol en dat is zichtbaar in wat wij doen! ‘Zorg met aandacht, thuis bij u, thuis bij ons’ De visie die Amaris hanteert is in 2020 onveranderd gebleven, omdat het een visie is waar wij onverminderd achter staan. Cliënten, mantelzorgers, vrijwilligers en medewerkers gaan een relatie met elkaar aan, zoeken samen naar de best passende invulling voor de gewenste zorg- en dienstverlening, maken hier afspraken over en komen deze na. Amaris ondersteunt het netwerk van de cliënt en houdt dit zoveel mogelijk in stand. Cliënten worden hiermee in staat gesteld de regie over hun eigen leven te behouden. Amaris werkt vanuit algemeen christelijke waarden. De medewerkers van Amaris zijn betrokken, betrouwbaar, professioneel gedreven en respectvol naar cliënten en hun sociale omgeving. Deze stijl zit in het DNA van de organisatie en typeert de inzet van onze medewerkers en de cultuur van onze locaties, thuiszorgteams en diensten. De lokale wortels van de organisatieonderdelen zorgen voor hun herkenbaarheid. Daar is Amaris trots op! Samen met belanghebbenden gaat Amaris ook in de toekomst aan de slag om er te zijn voor de cliënten en de belofte waar te maken: ‘Zorg met aandacht; thuis bij u, thuis bij ons’. ZORGVRAAG CLIËNTEN + Cliënten 3.249 833 Zorg en Wonen Revalidatie 195 In de wijk 2.221 Amaris jaarverslag 2020 5