31

INTERVIEW MARTIJN DE WILD MARKETING MANAGER EN SALES MEDEWERKER ‘Ik hielp als kind al met klusjes als ik met mijn vader Wouter meeging. Beetje opruimen, oprit schoonvegen, magazines rondbrengen, voorraad bijhouden.’ Werkzaam sinds? ‘Officieel sinds 2011, toen ik 16 was. Daarvoor hielp als kind al met klusjes als ik met mijn vader Wouter meeging. Beetje opruimen, oprit schoonvegen, magazines rondbrengen, voorraad bijhouden. Daarna maakte ik de overstap naar de showroom en de verkoop. Nadat ik in 2016 mijn studie Bedrijfskunde had afgerond, ben ik mij gaan bezighouden met het stroomlijnen van de processen binnen het bedrijf. De flow verbeteren. Maar ook ben ik verantwoordelijk voor onze marketing, waaronder bijvoorbeeld het uitgeven van ons jaarlijkse magazine. Ik hoef me nooit te vervelen nee, maar dat geldt voor iedereen hier, haha.’ Wat is jouw drive? ‘Wat mij drijft is de gezamenlijke ambitie. We willen altijd een stap verder zetten en high end producten aan onze klanten bieden. Maar ook het opleveren van mooie projecten en het klantcontact geven me een boost, want we maken echt iemands huis mooier of geven mensen een nieuwe beleving van hun huis.’ Mooie herinnering of anekdote? ‘Iets dat Van der Wal wel typeert: ik was pas 18 jaar toen ik in de showroom ging werken en mensen van wel drie keer zo oud als ik bij hun glasoverkapping moest adviseren. Bij de eerste pakte ik dat compleet verkeerd aan, en ik hoorde mezelf klempraten. Toen heb ik gelijk maar ingegrepen en gezegd: we beginnen opnieuw. Dat konden ze wel waarderen. Helemaal omdat ze merkte dat ik eigenlijk wél wist waar ik het over had. Dit typeert Van der Wal: je kunt prima fouten maken; als je er maar eerlijk en transparant over bent, de boel oplost en ervan leert.’ Jouw meest memorabele project? ‘Iets recents. Ik ben de afgelopen periode bezig geweest met een groot nieuwbouwproject. Tweeëntwintig appartementen in het topsegment, waarbij ik de klanten adviseer qua zonwering en aankleding buiten. Als ze dan overgaan tot koop is dat super tof, want het is een lang, intensief proces, waar je heel betrokken bent geraakt bij de klant. En iets anders waar ik heel trots op ben, is ons magazine natuurlijk!’  27

32 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication