85

INTERVIEW GRACE KOSTER LOGISTIEK MEDEWERKSTER ‘Tijdens de reorganisatie was ik helaas een van de mensen die haar baan verloor. Verschrikkelijk. Maar zes weken later werd ik al door Daniël gepolst om terug te komen.’ Werkzaam sinds? ‘1999 – eerst bij Helios zonwering Bussum, vanaf 2005 na de overname onder Ambiance Zonwering van der Wal. In 2013, tijdens de reorganisatie was ik helaas één van de mensen die haar baan verloor. Verschrikkelijk. Maar zes weken later werd ik al door Daniël gepolst om terug te komen, voor deze functie. Ja, hij was al gewaarschuwd dat hij mij niet moest laten lopen, haha. Sindsdien werk ik met heel veel plezier in Hilversum.’ Wat maakt werken hier zo leuk? ‘De abnormaal heerlijke sfeer, dat sowieso, maar in mijn werk zelf het feit dat ik mijn ei kwijt kan. Ik run echt een beetje mijn eigen toko, want het logistieke gedeelte van het bedrijf regel ik in mijn eentje in principe. Maar ook de schaalvergroting en professionalisering van de laatste jaren vind ik fijn. Het klopt gewoon. De poppetjes zitten op de juiste plek. Hoewel we qua sfeer verregaand onzakelijk blijven. Echt een familiegevoel.’ Wat is jouw drive? ‘Heel simpel: mijn takenlijst per dag af hebben. Dat geeft bevrediging. Maar ook elkaar helpen, elkaar toespreken als het even niet goed gaat. Dat maakt het werk afwisselend! Ik heb het van klein bedrijf en veel minder zakelijk naar een veel beter gestroomlijnd, groter bedrijf zien groeien. Dat we dat samen doen is ongelooflijk leuk.’ Mooie herinnering of anekdote? ‘Het feit dat er nooit een dominante hiërarchie is geweest maakt dat er bijzondere banden konden ontstaan. Met Jon had ik echt een klik bijvoorbeeld. Een paar jaar terug kwam ik Jolanda, zijn vrouw tegen bij het schaatsen en hebben we een uur zitten kletsen. Ook over hoe erg we hem missen. Dat toont wel hoezeer Jon en zij zich niet boven het personeel plaatsten. Niemand stond boven een ander. En nog steeds. Daniël heeft het bedrijf in de geest van Jon voortgezet en groot gemaakt. Dat is echt bijzonder.’  81

86 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication