25

5.5 De ouderbijdrage Extra activiteiten kosten veel geld. Daarom vragen we aan de ouders een ouderbijdrage voor de organisatie van: sinterklaasfeest, kerstfeest, paasfeest, zomerfeest, sportdagen, voorleesontbijt, enz. De (vrijwillige) bijdrage kan op school worden betaald of overgemaakt worden op NL27 INGB 0007 2340 85 (tnv.: DHS Anne Frank) onder vermelding van de naam van de leerling. Betalen in termijnen is mogelijk. Op de administratie van de Beresteinlaan is pinnen mogelijk. De bijdrage voor het ouderfonds voor het schooljaar 2019-2020: 1 kind 2 kinderen 3 kinderen of meer € 20,= per jaar € 30,= per jaar € 40,= per jaar Kinderen met een geldige Ooievaarspas betalen geen ouderbijdrage. Laat uw pas scannen bij de administratie. De Anne Frankschool maakt geen gebruik van commerciële sponsoring. 5.6. Overblijfregeling. Tijdens de middagpauze kunnen de kinderen onder begeleiding eten, drinken en spelen. Dit wordt georganiseerd door Kinderstralen. U kunt uw kind(eren) hiervoor inschrijven. Kijk op www.kinderstralen.nl of haal een inschrijfformulier bij de administratie. De kosten voor het overblijven zijn: € 1,95 per dag (voor kinderen die structureel op vaste dagen overblijven.) € 2,60 per dag (voor kinderen die incidenteel overblijven) De eerste keer vraagt Kinderstralen € 6,00 inschrijfgeld De medewerkers van Kinderstralen eten met de kinderen in de klas en begeleiden het (buiten)spelen. Om 12:50 uur dragen zij de kinderen weer over aan de leerkrachten. De kinderen nemen hun eigen eten en drinken voor die dag mee. We willen u er op wijzen, dat het belangrijk is voor met name jonge kinderen, om tussen de middag even thuis te zijn. Ze kunnen dan rustig eten in een andere omgeving dan die van school. De kinderen van de overblijfouders blijven gratis over op de dag dat zij helpen bij de overblijf. 5.7. Klachtenprocedure. Als u klachten heeft over de gang van zaken op school, kunt u dit het beste eerst melden op school: bij de groepsleerkracht en/of bij de directie. Wanneer het een meer algemene vraag of klacht betreft, vraagt u aan de ouders van de MR de klacht te bespreken. Als het overleg met de school geen oplossing biedt, dan kunt u met de centrale vertrouwenspersoon van het bestuur gaan praten. Er is een wettelijke regeling voor de behandeling van klachten. Vindt u bij de school of het schoolbestuur geen gehoor voor uw klachten, dan kunt u altijd naar de onderwijsinspectie of de landelijke klachtencommissie gaan en uw klacht daar indienen. (adressen vindt u in deze gids of op de website)

26 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication