15

Reactie van een melder bij de ADV: ‘Er werd goed naar mijn verhaal geluisterd. Er werd meteen naar een oplossing gezocht en actie ondernomen. Er werd mij duidelijk advies gegeven. Mijn dank is groot!’ Melden helpt! onderburen. De onderburen ervaren de leef geluiden van het gezin als zeer gehorig en overlast gevend, wat geregeld tot klagen en discriminerende bejegening leidt. Melder is al lang bezig met woningcorporatie om de problemen aan te pakken, zonder positief resultaat. De consulent van de ADV heeft contact gezocht met woningcorporatie en aangekaart dat die de onderburen moet aanspreken op hun discriminerende uitlatingen. Woningcorporatie heeft gesprekken gevoerd waarbij de onderburen excuses hebben aangeboden; ook zijn geluidmetingen en aanpassingen aan de woning gedaan. Quote melder: ‘Zonder jullie hulp had de woningcorporatie mij niet geholpen.’ Geslacht Een transgender vrouw werd uitgescholden en lastiggevallen door een buurtgenoot. Op advies van de ADV-consulent nam de melder contact op met de wijkagent, die de buurtgenoot bezocht. Sindsdien heeft deze geen toenadering meer gezocht. De melder voelt zich gesteund. HET JAAR 2024 DE CIJFERS DE ANALYSE PREVENTIE MIJN VERHAAL

16 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication