28

WORKSHOP WERKEN MET GEVOELENSKAARTEN VOOR PRIMAIR ONDERWIJS - TOS Kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) vinden het soms moeilijk om emoties te verwoorden. Dit kan zorgen voor onzekerheid en frustratie. Wil je praktische handvatten voor ondersteuning van deze leerlingen? In deze workshop leer je hoe je, door gebruik van de gevoelenskaarten, leerlingen meer inzicht in en grip op hun emoties kunt geven. RESULTAAT Het doel van de gevoelenskaarten is inzicht krijgen in emoties en de (lichaams)taal die daarbij hoort. Je leert emoties in taal uitdrukken. Op de kaarten staat iemand die zich bijvoorbeeld boos/blij/ verdrietig voelt. Ook emoties die lastiger zijn, zoals machteloos of opgelucht, komen aan bod. Je leert te werken met de gevoelenskaarten in verschillende spelvormen. Je leert op welke manier je zelf een goed rolmodel kunt zijn en hoe je gevoelens kunt ‘schalen’. EXTRA INFORMATIE De gevoelenskaarten zijn een onderdeel van de training ‘Sociaal Vaardig Communiceren’ (zie het cursusaanbod voor kinderen en jongeren op pagina 50). Wanneer je de workshop ‘Werken met gevoelenskaarten’ volgt, kun je deze kaarten ook los van de SVC-training inzetten. Je ontvangt tijdens de workshop het doosje met daarin de gevoelenskaarten. VOOR Leraren, remedial teachers en intern begeleiders basisonderwijs. TIJD De workshop duurt 1,5 uur. 28 | het cursusaanbod van AURIS

29 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication