22

VOOR PRIMAIR ONDERWIJS - TOS BEGRIJPEND LEZEN EN TOS Laat je leerling tot een dieper tekstbegrip komen. Met een praktisch stappenplan en een aantal onderbouwde leesstrategieën ga je aan de slag met begrijpend lezen. RESULTAAT Na het volgen van deze module: > heb je kennis van de verschillende theorieën over begrijpend lezen; > kun je het stappenplan ‘Doeltreffend begrijpend lezen bij TOS-leerlingen’ toepassen, om aan te sluiten bij de onderwijsbehoefte van je leerling; > heb je belangrijke leesstrategieën als aanpak voor leerlingen met TOS geoefend; > heb je geoefend met de elementen uit het stappenplan door middel van hardop denkend lezen. EXTRA INFORMATIE Voorafgaand aan de module bestudeer je de aangeleverde literatuur en bereid je een praktische opdracht voor. VOOR WIE Leraren, remedial teachers en intern begeleiders basisonderwijs (groep 4 t/m 8). STUDIEBELASTING In totaal 5,5 uur. Waarvan 2,5 contacturen + 3 uur zelfstudie. TOS EN MEERTALIGHEID Leer hoe je gebruik kunt maken van de ‘QuickScan TOS en meertaligheid’ en het ‘Handelingsplan TOS en meertaligheid’ om passende begeleiding te bieden aan meertalige leerlingen met TOS. RESULTAAT Na deze module kun je: > in de klas direct aan de slag met de ‘QuickScan TOS en meertaligheid’ en het ‘Handelingsplan TOS en meertaligheid’; > de volgende stap formuleren in de begeleiding van de meertalige leerling. En je bent in staat om die met de school, intern begeleider, ambulant dienstverlener, logopedist en ouders te bespreken. EXTRA INFORMATIE Voorafgaand aan de module bestudeer je de aangeleverde literatuur en bereid je een praktische opdracht voor. VOOR WIE Leraren, remedial teachers en intern begeleiders basisonderwijs. STUDIEBELASTING In totaal 5,5 uur. Waarvan 2,5 contacturen + 3 uur zelfstudie. 22 | het cursusaanbod van AURIS

23 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication