15

Partnerships Scouting Scouting Nederland en de Award zijn sinds 2013 partners. De maatschappelijke betrokkenheid van jongeren is een belangrijk aspect voor beide organisaties. Scouting en the Award delen het gemeenschappelijk doel om jongeren actiever te betrekken bij hun omgeving. Door de samenwerking kunnen Scouts hun Scouting activiteiten gebruiken om hun Award te voltooien. De samenwerking heeft scouting Nederland ook een uitstekend platform geboden om met meer niet-Scouts in gesprek te gaan. Dit heeft hun de kans gegeven om zich verder te ontwikkelen op groepsniveau, regionaal en nationaal niveau door hun vrijwilligerswerk, evenals het ontwikkelen van individuele talenten door samen te werken en te leren van allerlei geweldige activiteiten, evenementen en projecten, zowel in binnen- als buitenland.Scouting is gericht op het buitenleven en de adventure journeysectie van de Award past daar perfect bij. Georganiseerde Avontuurlijke Reizen binnen Scouting in Nederland staan open voor deelname van Award deelnemers die geen lid zijn van Scouting Nederland en dit heeft bijgedragen aan het vergroten van hun landelijke ledental door het uitnodigen van nieuwe Award deelnemers voor de Scouting familie. Humanitas & R-Newt Voor de Maatschappelijke Diensttijd is Award Nederland een samenwerking aangegaan met Humanitas ’s-Hertogenbosch) en ContourdeTwern’s Jongerenorganisatie R-Newt. Met partner Humanitas is er expertise in het werven, trainen en coachen van vrijwilligers. Jaarlijks helpen 19.000 vrijwilligers van Humanitas zo’n 74.000 mensen (landelijk). R-Newt helpt jongeren die de weg naar zorg en hulpverlening niet vinden. De jeugdwerkers van R-Newt maken het contact met de jongeren letterlijk op straat. Hierdoor is R-Newt een waardevolle partner in het werven van jongeren in deze specifieke doelgroep. De samenwerkingspartners hebben de gezamenlijke missie om in twee jaar tijd 260 jongeren uit Midden-Brabant te laten starten aan het MDT-programma YEP. Jaarverslag The International Award for Young People 2020 Pagina 15

16 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication