Het Bestuur Verslag Bestuur Award 2019 Begin 2019 bestond het bestuur van Award Nederland uit 7 personen: Rien Wijdeven (voorzitter), Jos heijmans (vicevoorzitter), Marcel Scherrenburg (penningmeester/secretaris), Franck Horio, Bea de Cort en Willem Bartelings. In de loop van het jaar heeft Bea aangegeven te stoppen met het bestuurswerk. Er zijn 6 vergaderingen geweest. In de vergaderingen zijn diverse onderwerpen aan bod geweest, zoals Maatschappelijke diensttijd, samenwerking met diverse organisaties, samenwerking met diverse gemeentes, aanpassen van de organisatie onder andere door uitbreiding met een accountmanager scholen, subsidies, fondsenwerving door het Golftoernooi en dinermeetings, sponsors, afscheid van de directeur en de zoektocht naar een nieuwe directeur. Belangrijk waren ook de discussies over Risk assessment, trainingen, deelname aan de EMAS en overleg met het Hoofdkantoor in London en de andere landenorganisaties binnen Award. Er was een goede samenwerking met Scouting en het Rode Kruis. Aan de vergaderingen namen ook de directeur en de overige leden van het personeel deel, waarbij door onze managementondersteuner ook genotuleerd werd. Diverse bestuursleden waren ook actief aanwezig bij de kernteamdagen waar diverse trainingen en gesprekken plaatsvonden. Het overleg met de Raad van Advies werd regelmatig gehouden. Raad van Advies leden is gevraagd om een aantal keren aanwezig te zijn op bestuursvergaderingen. Een belangrijk feit in 2019 was de viering van het 25-jarig jubileum in het PSV-stadion met de aanwezigheid van diverse partners en landenvertegenwoordigers. Voor 2020 werden als doelen geformuleerd: uitbreiding van het aantal deelnemende scholen en het verkrijgen van meer deelnemers door de uitbreiding van de scholen en binnen de scholen, het uitbreiden van de naamsbekendheid onder andere door een verbetering van de website. Voortzetting en uitdieping van de samenwerking met de partners, de subsidienten en de sponsors. Zorgen voor voldoende financieel draagvlak om onze doelen te kunnen waarmaken, onder andere door gebruik te maken van het Three Funds bedrag. Jaarverslag The International Award for Young People 2019 11