Rode Kruis Rode Kruis en International Award in Proeftuin voor maatschappelijke diensttijd Wat is jouw passie? Waar ben je goed in en welke life skills wil je ontwikkelen? Het International Award in samenwerking met het Rode Kruis daagt jou uit! Doe mee aan het Young Talent Program! Door deze zinnen zijn er het afgelopen jaar tientallen jongeren geënthousiasmeerd en uiteindelijk met een Award op zak naar huis gegaan! We hebben het afgelopen jaar namelijk hard gewerkt om dit project te realiseren, uit te voeren en voor een deel af te sluiten. We hebben onwijs veel van deze samenwerking geleerd en hebben hierbij veel jongeren kunnen helpen. Veel talentonwikkeling hebben we gezien bij de deelnemers dat te zien was bij de uitreikingen. Deelnemers hebben enthousiaste verhalen met ons gedeeld, foto’s laten zien en ouders en begeleiders keken trots toe. Door dit project hebben we een groep jongeren kunnen bereiken die niet op een normale V.O. school zitten. Hierdoor is het echt een bijzonder project geworden en onze coaches waren daarom ook onwijs enthousiast om deze doelgroep te begeleiden. Hierdoor hebben we er niet alleen een aantal nieuwe Young Talents bij maar ook nieuwe getalenteerde Talent Coaches! De deelnemers werden zo zelfstandig mogelijk gecoacht door een Talent coach. De persoonlijke doelen waren gesplitst in drie gebieden: Sport, Individueel talent en Vrijwilligerswerk. Binnen het Rode Kruis hebben zij praktijkervaring opgedaan met vrijwilligerswerk en hun talent ontwikkeld door aan de slag te gaan als hulpverlener, techneut, leidinggevende, projectcoördinator, voorlichter, communicatiekracht of als begeleider van EHBO-activiteiten voor kinderen. We zijn enorm blij met het resultaat en hopen dit aankomend jaar verder uit te breiden. Meer nieuws hierover lees je binnenkort via www.award.nl. Jaarverslag The International Award for Young People 2019 21