23

De beursdeelnames bevatten een veel grotere promotionele component van de leden en de regio. Ook het opdoen van kennis en informatie over de business opportunities is een belangrijk aspect van beurzen. Uiteraard leren de leden elkaar tijdens dergelijke activiteiten ook beter kennen en wordt de kans op samenwerking vergroot. Hetzelfde geldt voor Gluren bij de Buren, waarbij uiteraard ook de nodige kennisoverdracht plaatsvindt, waardoor de leden kunnen leren van een andere haven. Supply chain meetings zijn vooral bedoeld om een ingang te creëren voor de AYOP-leden, door ze goed onder het voetlicht te brengen bij toekomstige opdrachtgevers krijgen ze hopelijk een streepje voor. De leden doen hierbij ook de nodige kennis en ervaring op. Seminars worden georganiseerd om kennis over te dragen en om onderling contact tussen de leden te bevorderen, maar het zijn ook perfecte gelegenheden om potentiële leden kennis met het netwerk en de organisatie te laten maken. Workshops hebben veel overeenkomsten met seminars, alleen de groepsgrootte is kleiner en er wordt vaak dieper op de inhoud ingegaan. Deze sessies zijn ideaal voor innovatievraagstukken of uitdagingen waar de sector voor staat, denk bijvoorbeeld aan het vinden van geschikt personeel. Netwerkborrels of diners zijn voornamelijk bedoeld om het onderling contact tussen de leden te bevorderen en een gevoel van verbondenheid te creëren. Ook zijn ze uitermate geschikt om nieuwe leden kennis te laten maken met de vereniging en het netwerk. Pitchsessie gevolgd door speeddaten, dit kan zowel fysiek als online georganiseerd worden. Pitches kunnen georganiseerd worden rondom een thema of een aantal nieuwe leden. Na de pitches wordt geïnventariseerd waar de interesses liggen en worden bedrijven aan elkaar gekoppeld. De speeddate sessie vindt aansluitend in de middag plaats of de volgende dag, dit wordt vooraf helder gecommuniceerd zodat men tijd in de agenda’s reserveert. JAARPLAN 2021 23

24 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication