32

3.5 COMMUNICATIEMIDDELEN AYOP maakt gebruik van de volgende communicatiemiddelen die in een mix worden ingezet. e-Mails worden ingezet als regulier communicatiemiddel met onze leden en stakeholders. Ze worden gebruikt om partijen te attenderen op evenementen of projecten die georganiseerd worden. Ook kan email worden ingezet om specifieke informatie te delen of om bepaald nieuws onder de aandacht te brengen. Via de e-mailbanner in de handtekening kan aandacht gevraagd worden voor bepaalde beurzen of projecten. Website een goede online zichtbaarheid was altijd al belangrijk maar deze tijd heeft aangetoond dat het des te belangrijker is. Daarom heeft AYOP in 2020 geïnvesteerd in een nieuwe website. Deze website moet een plek worden waar kennis en ervaringen gedeeld worden. Waar oude en nieuwe leden elkaar kunnen vinden. Waar we inzichten delen, elkaar up to date houden en waar we nieuwsberichten delen. Belangrijk dus om hem regelmatig bij te werken. De website draagt bij een het positioneren van de vereniging en de regio. Traffic naar de website wordt verhoogd door links in social media berichten (naar bijvoorbeeld nieuwsberichten, leden, kennisartikelen), e-mailbanner en consequente vermelding in publicaties en op externe platforms. Aan de hand van Google Analytics en SEO zullen we per kwartaal de nodige aanpassingen doen om de traffic nog meer te verhogen. Business guide is een catalogus waarin de leden met een profiel zijn opgenomen. Daarnaast bevat hij markt- en regio informatie en worden er een aantal business cases van de leden uitgelicht. De business guide wordt ingezet als een ‘bidbook’ voor de operators van windparken en gasplatformen, algemene ledenpromotie tijdens evenementen, om de regio te promoten en op de kaart te zetten, mensen naar de sector trekken en als informatiegids voor potentiële leden. De gids is in print en online beschikbaar. Nieuwsberichten worden ingezet om de leden, potentiële leden en stakeholders te informeren over nieuwe ontwikkelingen op het gebied 32 JAARPLAN 2021

33 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication