63

Godsdienst We leerden de klas en elkaar beter kennen en ontdekten elkaars kwaliteiten. Door het verhaal van NAAM:____________________ NAAM:____________________ HANDEN EN HART leerling Ik voel me goed in de klas. Ik voel me goed op de speelplaats. Ik werk flink mee in de klas. Ik werk zelfstandig. ! " # ? ! " # ? ! " # ? ! " # ? Ik kan goed samenwerken met anderen. ! " # ? Ik hou me aan de klasregels en afspraken ! " # ? leerkracht ouder(s) Ik voel me goed in de klas. Ik voel me goed op de speelplaats. Ik werk flink mee in de klas. Ik werk zelfstandig. Ik kan goed samenwerken met anderen. ! " # ? ! " # ? ! " # ? ! " # ? ! " # ? ! " # ? ! " # ? ! " # ? ! " # ? ! " # ? Ik hou me aan de klasregels en afspraken ! " # ? ! " # ? HOOFD Wiskunde O De resultaten zijn heel goed. We bieden extra uitdaging aan. O De resultaten zijn goed. Er is geen extra ondersteuning nodig. O Sommige oefeningen zijn nog niet volledig beheerst. Hiervoor bieden we extra ondersteuning aan. 1STE LEERJAAR Lezen O De resultaten zijn heel goed. We bieden extra uitdaging aan. O De resultaten zijn goed. Er is geen extra ondersteuning nodig. O Het lezen loopt niet vlot. We zetten een zorgwerking uit om je hierbij te helpen. Frans O De resultaten zijn heel goed. O De resultaten zijn goed. Er is geen extra ondersteuning nodig. O De algemene resultaten zijn voldoende. Sommige vakonderdelen zijn nog niet voldoende beheerst. Hiervoor krijg je extra ondersteuning. O Er zijn moeilijkheden bij meerdere vakonderdelen. We zetten een zorgwerking uit om je hiermee te helpen. HELPENDE HANDEN Ik krijg op school extra hulp van de leerkrachten voor: O wiskunde O lezen O spelling O Frans O ………………. Dat doen we zo: O wekelijkse individuele hulp door zorgleerkracht O wekelijkse ondersteuning in kleinere groep door klas- of zorgleerkracht O leesteksten vooraf mee naar huis geven O aanbod van uitdagende leerstof O aanreiken van specifieke hulpmiddelen: ………………………………… O meerbegaafdenwerking O ………………………………………………………………………………… Vanuit de school adviseren we om thuis dagelijks: O snel hoofdrekenen te oefenen via www.basca.be : + - x : O te lezen in boeken op niveau O extra oefeningen voor ………………… te maken via www.bingel.be O in de werkbundel te werken die je kreeg van de klasleerkracht O ………………………………………………………………………………… 5DE LEERJAAR Tot slot: O De leerkrachten vinden een overleg niet noodzakelijk. O We willen hierover graag met u in overleg en maken met u een afspraak via het agenda/via mail. Handtekening klasleerkracht basisschool Sint-Clara Kloosterbaan 1, 2370 Arendonk ZORGRAPPORT 1 basisschool Sint-Clara Kloosterbaan 1, 2370 Arendonk zorgleerkracht ouder(s) ZORGRAPPORT 1 Wereldoriëntatie Mika, Do en ik Lila links Dagen van de week: vandaag - gisteren - morgen De meester of juf wil je dit vertellen: Bij het thema ‘Mika, Dora en ik’ hebben we geleerd over de levensbehoeften woning, kleding, voeding, acties en gezondheid. Hierbij hebben we kenmerken van onszelf kunnen aanduiden in het themaboekje. Bij ‘Wég van mijn school’ mochten we onze nieuwe boekentas beschrijven en gingen we op verkenning op onze school. De eigen klas hebben we proberen na te maken in een schoendeksel. Bij ‘Lila links’ kreeg de linkerkant een lila kleur en de rechterkant een rode kleur. We keken op straat ook naar links en rechts om veilig het zebrapad over te steken. Tot slot leerden we bij ‘Knabbel’ over gezonde en ongezonde voeding en de tanden. Je kan de begrippen vandaag, gisteren en morgen juist gebruiken. Knap! Bij plattegrond van de klas was je werk slordig. Probeer rustig en vooral nauwkeuriger te knippen en plakken. Een rapport is een belangrijk communicatiemiddel tussen school en ouders. uit “Onderwijs voor de 21ste eeuw” Bewegingsopvoeding Zwemmen: Drijven op de buik in ondiep bad Balanceren: hinken en op één been staan Balvaardigheden: opgooien en vangen Roteren: boomstamrollen Gezonde en veilige levensstijl: rustige houding aannemen Algemeen Dit is je allereerste puntenrapport van de lagere school. En daar mag je best fier op zijn! Tijdens de eerste 14 weken in het eerste leerjaar heb je heel veel nieuwe dingen geleerd. Je kent nu 20 sleutelwoorden en 30 klanken. Samen met professor Odette leerde je al veel letters schrijven. Je kent de kwadraatbeelden en de getallen tot 10 en je kan ook al een aantal getallen splitsen. Binnenkort mag je genieten van een welverdiende vakantie. Alvast fijne feestdagen voor jou en je familie! De meester of juf wil je dit vertellen: Deze periode werkten we in de klas aan de splitsingen. Je kan deze oefeningen correct leggen met materiaal. Ook kan je de splitsingen juist verwoorden. Je hebt geen problemen om de splitsingen toe te passen in verschillende vormen. Knap zo ! Bij de herhalingstoets van splitsen kon je 10 oefeningen foutloos invullen binnen 1 minuut. Bravo! Bij het lezen van de getalbeelden moet je bij 6, 7 en 9 langer nadenken. Nederlands Aanvankelijk lezen Begrijpend lezen Taalbeschouwing Spreken Schrift De meester of juf wil je dit vertellen: Je kan de geleerde letters vlot en zonder fouten lezen. Ook de sleutelwoorden, afgeleiden, woorden in losse rijen en zinnen lukken goed. Je hakt en plakt nog wel vaak. Probeer dit in je hoofd te doen. Dit bevordert je leestempo. Bij de vertelkaart spreek je vlot over het onderwerp. En de bijhorende foto's waren leuk. Muzische vorming We vliegerden met vliegers op een vliegerlied. Al dansend gingen we verder met grote hemden aan. Ook toneeltjes spelen hoorde hierbij. We knutselden duikboten, werkten met klei, tekenden dromen en andere fantasieën. De speelplaats zag er ook tof uit met al onze hinkelpaden. Totaal Max 9,8 op 10 10 op 10 8,7 op 10 Zacheüs leerden we dat we iedereen moeten proberen te aanvaarden zoals ze zijn. Bij Jezus en de kinderen leerde iedereen zich welkom voelen en gevoelens herkennen. We maakten ook kennis met andere godsdiensten. Wiskunde Bewerkingen Getallenkennis Metend rekenen Meetkunde Totaal Max 9,8 op 10 9,6 op 10 9,6 op 10 9,4 op 10 Reactie ouders 61

64 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication