67

Kleuterschool, op 30/6/2019 ingeschreven maximum geboortejaar 2017 geboortejaar 2016 geboortejaar 2015 geboortejaar 2014 25 43 58 64 69 46 69 69 nog vrije plaatsen 44 3 11 5 Wanneer tijdens zijn of haar schoolloopbaan de nood aan aanpassingen voor je kind wijzigt, kan het zijn dat de vastgestelde onderwijsbehoeften van die aard zijn dat ofwel een verslag nodig is dat toegang geeft tot het buitengewoon onderwijs, ofwel een bestaand verslag gewijzigd moet worden. In dat geval organiseert de school een overleg met de klassenraad, de ouders, het CLB en indien gewenst het ondersteuningsnetwerk. Op basis van dit overleg en nadat het verslag werd afgeleverd of gewijzigd, beslist de school om de leerling op vraag van de ouders studievoortgang te laten maken op basis van een individueel aangepast curriculum of om de inschrijving van de leerling voor het daaropvolgende schooljaar te ontbinden. Is je kind ingeschreven in onze kleuterschool dan hoeft het zich niet opnieuw in te schrijven bij de overgang naar het eerste leerjaar. TOELATINGSVOORWAARDEN LAGER ONDERWIJS Je kind kan pas instappen in het lager onderwijs als het aan de wettelijke toelatingsvoorwaarden voldoet. In de infobrochure onderwijsregelgeving (zie klepkaftenshop) kom je onder punt 3.1.2 meer te weten over die voorwaarden. Lagere school, op 30/6/2019 ingeschreven maximum 1ste leerjaar 2de leerjaar 3de leerjaar 4de leerjaar 5de leerjaar 6de leerjaar 65 65 66 63 67 55 69 69 69 69 69 69 nog vrije plaatsen 4 4 3 6 2 14 Vlaamse overheid Agentschap voor onderwijsdiensten - AgODi Secretariaat commissie inzake Leerlingenrechten, t.a.v. Ingrid Hugelier (Basisonderwijs) H. Consciencegebouw, Koning Albert-II laan 15, 1210 Brussel, 02 553 93 83 e-mail: commissie.leerlingenrechten@vlaanderen.be Een klachtenprocedure bij de Commissie inzake Leerlingenrechten is mogelijk. Is je kind ingeschreven in onze kleuterschool dan hoeft het zich niet opnieuw in te schrijven bij de overgang naar het eerste leerjaar. Een update vindt u op www.basca.be. 65

68 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication