26

Voorwoord Dit vraagt: • • • • een stijl van leidinggeven die dienend en uitdagend is medewerkers die vrijmoedig zijn en open staan voor nieuwe dingen ruimte en tijd In 2025 vindt een certificeringsaudit plaats. Met de resultaten daarvan zullen de relevante onderdelen van dit meerjarenbeleidsplan en de daaruit voortkomende beleidsplannen worden verbeterd. Binnen onze organisatie brengen we bevlogen medewerkers en betrokken vrijwilligers samen om vanuit onze waarden invulling te geven aan onze missie en doelen. We vinden het belangrijk dat zij daaraan gezond en gelukkig kunnen (blijven) werken. Positieve gezondheid is ook binnen onze organisatie een belangrijk uitgangspunt. Daarbij hebben we aandacht voor zingeving en verbinding. En voor balans: hoe stimuleren we dat medewerkers fysiek en mentaal in beweging blijven en ondersteunen we tegelijk ook voldoende ruimte voor rust en reflectie? een werkomgeving die veilig en inspirerend is Deel II Waar de Bibliotheek voor staat • • • Marketing & Communicatie (M&C) Marketingcampagnes en marketingcommunicatie dragen bij aan: het zichtbaar maken van de bibliotheek, haar werkwijze en dienstverlening een groter bereik en intensiever gebruik van onze dienstverlening het tot stand brengen en versterken van de verbinding met inwoners en partners Ook in de komende beleidsperiode blijven we in samenwerking met andere Utrechtse bibliotheken landelijke marketingcampagnes inzetten, waarbij we steeds oog hebben voor wat werkt in onze lokale situatie. Bij de ontwikkeling van onze dienstverlening en onze communicatie met de inwoners, bezoekers en deelnemers zetten we in op maatwerk. We verbeteren planmatig onze kennis van de verschillende inwonersgroepen om te weten wat in het dagelijks leven belangrijk voor hen is, waar we hen kunnen vinden, hoe we hen kunnen bereiken en wat dat vraagt van onze communicatie (vorm, taal en inhoud). Dat betekent dat in de komende beleidsperiode meer aandacht nodig is voor: • • • • • • • marktonderzoek (uitgevoerd door de branche, de overheid of partners) het vergroten van de zichtbaarheid van de bibliotheek samenwerking met partners op het gebied van marketing & communicatie werken met M&C-jaarplannen het verbeteren van werkprocessen de manier waarop we met bezoekers en deelnemers omgaan als we hen (fysiek of digitaal) ontmoeten structurele evaluatie van de dienstverlening en van de communicatie (met klanten, partners en collega’s). Realiseren we de effecten die we beogen? De basis hiervoor is een nog te ontwikkelen marketingen communicatiebeleid. 26

27 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication