40

JONG&AMBTENAAR Als werkstudent word je serieus genomen bij de gemeente Amstelveen. Net als alle andere medewerkers van de gemeentelijke organisatie krijg je de kans jezelf te ontwikkelen. En doorgroeien naar een vaste baan hoort ook tot de mogelijkheden. We praten met vijf (ex)werkstudenten: Yannick, Maya, Robin, Sophie en Jim. YANNICK, JIJ BENT JURIDISCH MEDEWERKER OP DE AFDELING HANDHAVING. HOE BEN JE HIER TERECHTGEKOMEN EN WAT ZIJN JOUW TAKEN? YANNICK: ‘Sinds enkele weken heb ik een jaarcontract als juridisch medewerker. Voordat ik mijn hbo-studie rechten afrondde heb ik mbo gedaan. Als mbo-stagiair ben ik, via een sollicitatieprocedure, bij de afdeling burgerzaken terechtgekomen. Nadat mijn stage was afgelopen kreeg ik een contract als werkstudent.’ ‘Nu hou ik me vooral met wonen bezig, specifiek illegale Airbnb-verhuur en illegale woningdeling en onder andere hennepplantages. Airbnb is een prioriteit van de gemeente. Wij reageren op overlastmeldingen en we gaan langs op eigen initiatief.’ MAYA EN SOPHIE, JULLIE WERKEN ALS WERKSTUDENTEN OP HET KLANTCONTACTCENTER ALS CONSULENTEN PUBLIEKSINFORMATIE. BEN JE DAN VOLWAARDIG MEDEWERKER, EN WAT MAG JE DOEN? MAYA: ‘Ik zit achter de telefoon. Maar niet alleen om door te verbinden. Het is de bedoeling dat onze afdeling zoveel mogelijk binnenkomende gesprekken inhoudelijk zelf afhandelt. De bedoeling is dus om te achterhalen wat de klant of burger wenst. Ik mag alleen bellen, omdat ik hier pas een half jaar parttime werk. Pas als je langer werkt, krijg je extra taken. Dan mag je ook mails beantwoorden en webcare doen.’ SOPHIE: ‘Dat zijn mijn taken, omdat ik hier langer werk. Ook heb ik een half jaar fulltime gewerkt in het kcc, tijdens een tijdelijke studiestop. Het is leuk en afwisselend werk, maar niet altijd makkelijk. Mensen merken dat we jong zijn en vragen soms botweg of ze kunnen worden doorverbonden met “de afdeling verstand van zaken”.’ MAYA: ‘Mensen denken nogal eens dat je dom bent, als je achter de receptie zit of de telefoon aanneemt. Ze beseffen niet dat wij ook inhoudelijk mensen te woord moeten staan en niet zomaar mogen doorverbinden. Wij kunnen de mensen met een heleboel helpen zonder door te verbinden.’ ROBIN, JIJ BENT OOK ALS WERKSTUDENT IN HET KLANTCONTACTCENTRUM BEGONNEN OOIT, NU WERK JE IN VASTE DIENST ALS PROJECTMANAGER ECONOMISCHE ZAKEN. WAT DOE JE DAN? ROBIN: ‘Na acht jaar kcc ben ik eerst twee jaar klantmanager geweest bij werk & inkomen. Nu zit ik twee jaar bij economische zaken en hou me bezig NAAAMMA : JJim Uddo LLEEFTIT JDDJ : 28 jaaa r FFUUNCTIE:: kwwaliteiie tstsaaddviseeuru werrk & inkomen, voooorzzittet r Ondernemingsraaada OPLEIDINNG:G HBO toeggepaste psyychhc oologgie, Hooggeescchoolo van Ammssteerdrdaamm NAAMM: Mayaay Berrttolilino LEEEFTIT JDJD: 220 jaaaa r FFUUNCTIIE:: c connssulleent publb ieksinformmatta ieie OPLEIDING: 4e jaaarssr sppoortr , mam nanageeg mementtn en en ondnderre nen meem n,, Hoggese chhoooo l vaan Amsmsteterdrdamm 40

41 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication